قزوین؛

تاکید بر صادرات 150 میلیارد دلاری کشمش +عکس

استاندار گفت: امسال صادرات کشمش در استان حداقل باید ۱۵۰ میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در بازدید از یک کارخانه بسته بندی و فراوری کشمش در تاکستان افزود: با تشکیل کار گروه و رفع موانع صادرات اجازه ندهید حتی یک کیلو کشمش استان هم به نام استانهای دیگر صادر شود.

تاکید بر صادرات 150 میلیارد دلاری کشمش

همتی همچنین بر تشکیل یک انجمن برای شناسایی بازارهای هدف تاکید کرد.

وی همچنین گفت: بیش از نود درصد انگور و کشمش استان در شهرستان تاکستان تولید میشود و مسولان بایدبرای صادرات آن برنامه ریزی کنند.

 نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از نحوه جذب سرمایه گذار گفت: باید بستری فراهم کنیم که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند که از آنها حمایت میشود در غیر این صورت سرمایه  خود را به دلیل سود بدون خطر در بانکها سپرده گذاری میکنند .

تاکید بر صادرات 150 میلیارد دلاری کشمش

بهمن طاهر خانی گفت: از آنجایی که کشمش در مدت زمانی کوتاهی خریداری میشود باید در این زمان کوتاه نقدینگی تامین و در قالب تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده شود. 

فرماندار تاکسنان هم در این بازدید گفت: زیر ساختهای مهم مثل مرکز ازمایش و بهداشت در دانشگاه ازاد واحد تاکستان برای تسهیل  در صادرات ساخته شده است.

تاکید بر صادرات 150 میلیارد دلاری کشمش

سیاوش طاهرخانی از جمله مشکلات صادرات کشمش از استان را نبود پنچره واحد و نبود نماینده گمرک در زمینه صادرات کشمش دانست و ادامه داد در شهرستان تاکستان تولید، فراوری و بسته بندی کشمش به خوبی انجام میشود ولی به دلیل نبود پنچره واحد ، کشمش این شهرستان با برند استانهای دیگر کشور و حتی برخی کشورهای دیگر صادر میشود.

طاهرخانی همچنین مشکلات مالیاتی و نبود وحدت رویه را از دیگر مشکلات صادرات دانست و گفت: به دلیل نبود وحدت رویه بین ادارات ، دست اندرکاران  صادرات دو مرحله هزینه حق العمل کاری پرداخت میکنند.

تاکید بر صادرات 150 میلیارد دلاری کشمش

استاندار قزوین در ادامه سفر خود به تاکستان سری  هم به مرکز تحقیقات و آزمایشگاه بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر زد.

این مرکز همه آزمایشهای بهداشتی در زمینه صادرات محصول کشمش را در زمان کوتاهی انجام می دهد و دیگر نیاز نیست که محصول کشمش برای اندازه گیری میزان سلامت و نزدیکی به استانداردهای جهانی از استان خارج شود.

همچنین این مرکز مجهز به هزار متر انبار و سالن استراحت است که کار را برای خریداران کشمش در آن سوی مرزها آسان می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.