تولید آنتی بادی های ژنتیک با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران

یک پژوهشگر در حوزه ژنتیک گفت: تولید آنتی بادی های ژنتیک با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران صورت گرفته است.

 محمد حسینی پژوهشگر حوزه ژنتیک در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تولید آنتی بادی‌های زنجیره سنگین اظهار داشت:  به دلیل نبود زنجیره سبک، قسمت متغیر چنین آنتی بادی‌هایی دارای وزن مولکولی بسیار کمتری از آنتی بادی‌های معمول است. 

وی ادامه داد:آنتی بادی‌های Vnar دارای منطقه CDR3 با طول بیشتری نسبت به آنتی بادی‌های معمول بوده بنابراین قادر به شناسایی اپی توپ‌های نامعمول و پنهان بوده که  چنین آنتی بادی‌هایی به دلیل حلالیت بالا و وزن مولکولی پایین قابلیت نفوذ به بافت‌ها و شناسایی آنتی ژن‌های پنهان را دارند.

حسینی یاد آور شد:  آنتی بادی‌های Vnar به دلیل تک زنجیره ای بودن توانایی تولید بالایی در میکروارگانیزم‌ها و قابلیت استفاده در سیستم‌هایی نظیر نمایش فاژی، مخمری و ریبوزومی را دارند. 

وی عنوان کرد: با استفاده از سیستم نمایش فازی می توان آنتی بادی Vnar را تهیه کرد.  که فاکتور فاژمیدی نوترکیب حاصل به‌وسیله  الکتروپوریشن به باکتری  سطح آن منتقل می شود.

 این پژوهشگر گفت: هنگامی که جذب نوری آن در طول موج 600 نانومتر به 6/0 رسید قطعات فاژمیدی کد کننده آنتی بادی Vnar بوسیله تاژهای کمکی M13K07 رها شده و تخلیص می شوند. در نهایت آنتی بادی‌های دارای بیشترین تمایل توسط چندین مرحله طلاشویی جداشده و جهت مطالعات بررسی می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، ژنتیک ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار