مشهد؛

پرداخت دو هزار میلیارد تومان ازمطالبات بیمارستان ها

وزیر بهداشت گفت: تا پایان ماه جاری دو هزار میلیارد تومان مطالبات بیمارستان ها از سازمان بیمه پرداخت می شود.

پرداخت دو هزار میلیارد تومان ازمطالبات بیمارستان هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی با استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری های صورت گرفته از طرف رییس جمهور محترم برای پرداخت دو هزار میلیارد تومان مطالبات بیمارستان ها از سازمان بیمه تا پایان ماه جاری زمینه برای جبران مقداری از کسری ها فراهم می شود.

حسن قاضی زاده هاشمی، با اشاره به وجود ظرفیت بی بدیلی همچون آستان قدس رضوی در استان بر لزوم جلب مشارکت این نهاد در ساخت کلینیک های مجهز درمانی در سطح شهر مقدس مشهد تاکید کرد.

وی گفت: وزارت بهداشت مابقی هزینه های ساخت و تمام فرآیند تجهیز و جذب پرسنل در دو مرکز درمانی حاشیه شهر مشهد را از محل مالیات یک درصد برارزش افزوده تامین خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته برای مکان یابی بیمارستان های مذکور، افزود: با تسریع در روند انتخاب مجری شاهد عملیاتی شدن این دو پروژه برای بهبود وضعیت خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان به ساکنان حاشیه شهر مشهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه به تبیین وضعیت استان و شهر مشهد در شاخص های بهداشتی و درمانی پرداخت وخواستار تسریع در روند تخصیص بودجه بهداشت و درمان استان با هدف تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستانی استان شد.

رشیدیان با اشاره به چگونگی روند ساخت بیمارستان های فریمان و خلیل آباد، افزود: با مساعدت وزارت بهداشت این دو پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و تجهیز خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ارتقا هتلینگ و خدمات بهداشتی و درمانی زمینه را برای رشد توریسم درمانی در استان فراهم می کند.

رشیدیان خواستار همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تغییر مکان سازمان انتقال خون به شهرک سلامت و تکمیل پروژه های عمرانی این حوزه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص مکان یابی برای ساخت دو بیمارستان 540 و 320 تختخوابی در حاشیه شهر مشهد پرداخت و گفت: با پیگیری های صورت گرفته اراضی مورد نیاز از طریق مساعدت های آستان قدس رضوی و اداره کل راه و شهرسازی در پهنه شرقی و شمالی شهر جانمایی و پروانه رایگان از طرف شهرداری صادر شده است.

محمد مقدوری افزود: 50 درصد هزینه های ساخت این دو مرکز درمانی از طریق فروش زمین اعطایی دولت به استان و مابقی مبلغ مورد نیاز برای ساخت و تجهیز از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر مبنای توافقات صورت گرفته تکمیل بیمارستان شهید هاشمی نژاد پس از بررسی های کارشناسی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط قرارگاه خاتم النبیاء آغاز خواهد شد.

تکمیل و تجهیز بیمارستان امام رضا(ع) و توسعه اورژانس و کلینیک ویژه بیمارستان قائم(عج) شهر مشهد و تکمیل ساخت بیمارستان شهرستان های فریمان، خلیل آباد و گناباد و تلاش برای ایجاد مشوق هایی به منظور جلب مشارکت های بخش خصوصی در اتمام پروژه ها از دیگر تاکیدات وزیر بهداشت در این جلسه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار