روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: با تلاش آمريکا و اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم هاي شديدتر اقتصادي عليه ايران به منظور جلوگيري از برنامه اتمي تهران، شرکت هاي اروپايي از جمله آلمان با مشکلات و ضررهاي مالي بسياري مواجه شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در پايگاه اينترنتي خود افزود: شرکت صنايع شيميايي هانسا گروپ اعلام کرد روابط تجاري خود را با بخش نفت و گاز ايران افزايش داده است.

بعد از اجلاس اخير اتحاديه اروپا و تصميم آنها براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران، دولت آلمان از شرکت هانسل خواست تا روابط تجاري خود را با شرکت پتروکيش نيز متوقف کند. سخنگوي اين شرکت گفت با اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران شرکتش با مشکلات بسياري مواجه شده است.

وي گفت: تامين کنندگان تجهيزات از ما مي خواهند تا تجهيزاتي را که براي پتروکيش سفارش داده بوديم را تحويل گرفته و بهاي آن را نيز پرداخت کنيم، اما مشکل اينجا است که قوانين جديد به ما اجازه نمي دهد اين تجهيزات را به اين شرکت ايراني تحويل دهيم.

وي افزود فسخ قرارداد با اين شرکت ايراني ضرر مالي سنگيني به شرکت ما وارد مي کند.

اين روزنامه نوشت: توانايي ايران براي تامين تجهيزات مورد نياز براي بخش انرژي به چالشي بزرگ براي کشورهايي که خواستار اعمال تحريم هاي شديد عليه تهران هستند، بوجود آورده است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار