درخواست اد رویس برای رسیدگی به اوضاع حاد مسلمانان روهینگیا در میانمار

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت برای رسیدگی به اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار شد.

به گزارش گروه ین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل را برای رسیدگی به اوضاع حاد مسلمانان روهینگیا در میانمار خواستار شد. 

"اد رویس،" رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز (چهارشنبه) نامه‌ای برای سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نوشت و از او خواست برای رسیدگی به اوضاع انسانی و حقوق بشرِ حادی که (مسلمانان) روهینگیا در میانمار با آن روبرو هستند، برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت را خواستار شود. مسلمانان روهینگیا هنوز هم جزء اقوامی هستند که بیشترین آزار و اذیت را در دنیا تحمل می‌کنند. 

بیشتر جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری روهینگیا از حق شهروندی میانمار محرومند و در شرایطی مشابه با آپارتاید زندگی می‌کنند. بیش از ۱۴۰ هزار نفر از آنها به دنبال درگیری با قوم بودایی «راخینه» در سال ۲۰۱۲ به مناطق دیگر آواره شده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار