صنعت گردشگری ترکیه در سقوط آزاد قرار گرفته است

صنعت گردشگری ترکیه با بیشترین سطح رکود در 22 سال گذشته مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، اقتصاد ترکیه پس از کودتای نافرجام در این کشور به شدت آسیب دید. پیش از این، اقتصاد ترکیه به عنوان یکی از شکوفاترین اقتصادها در بازارهای نوظهور به شمار می آمد.

برخی کارشناسان مسایل اقتصادی پیش بینی کردند در سال جاری درآمدهای حاصل از گردشگری به عنوان یکی از پایه های اصلی اقتصاد، به میزان 25 درصد کاهش یابد. این رقم برابر است با حدود 8 میلیارد دلار و 1 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه. احتمال می رود این روند نزولی در آینده همچنان ادامه یابد.

آژانس گردشگری توماس کوک انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد که درآمدهای این شرکت به علت لغو سفر مشتریانش به ترکیه، در پی کودتای نافرجام در این کشور، کاهش یافته است. این در حالی است که پیش از این، اقامتگاه های تفریحی و سواحل ترکیه در دریای اژه و دریای مدیترانه معمولا شاهد حضور گسترده گردشگران اروپایی بود.  

بنا بر گزارش های وزارت گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران در ماه ژوئن به میزان 40.86 درصد کاهش یافت و این بیشترین کاهش ثبت شده از سال 1994 تاکنون است.

بر اساس آمار موجود، طی ماه های اخیر بیشترین کاهش تعداد گردشگران به ماه می باز می گشت که تعداد گردشگران خارجی به میزان 34.7 درصد تنزل یافته بود و ماه ژوئن با کاهش بیش از 40 درصدی، در صدر قرار گرفت.

صنعت گردشگری ترکیه در پی تنش های آنکارا با مسکو پس از سرنگونی هواپیمای روسیه از سوی ترکیه در سال گذشته به شدت متاثر شد و با وجودی که آنکارا و مسکو در حال ازسرگیری روابط خود هستند، تعداد گردشگران روس در شش ماه نخست سال جاری میلادی به میزان 87 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
شما نگران نباش . به فکر اینجا باش
آخرین اخبار