فرصت‌های سرمایه گذاری در اصفهان، مانع تلاش برخی کشورها در جلوگیری از جذب سرمایه در ایران می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل آموزش وزارت امور خارجه در دیدار استاندار اصفهان با سفرا و روسای نمایندگی‌های جدید جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در اصفهان، گفت: این کشورها سعی می‌کنند مانع ایجاد فرصت‌های جدید در ایران شوند اما اصفهان به عنوان یکی از نقاط قوت پذیرش سرمایه گذاری خارجی، این مانع تراشی‌ها را خنثی می‌کند.   
بهادر امینیان با اشاره به نقش منفی برخی کشورها در زمینه معرفی پیشرفت و دستاوردهای ایران گفت: به عنوان وزارت امور خارجه موظف هستیم توانمندی‌های اصفهان را در کشورهای مختلف معرفی کنیم و این استان می‌تواند به عنوان نمونه سرمایه پذیری موفق بین المللی مطرح باشد.
استاندار اصفهان هم در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، صنعتی و تاریخی اصفهان گفت: اصفهان، استانی ملی و بین المللی است و این شایستگی در این منطقه از کشور وجود دارد که سفرا و نمایندگان ایران استان ما را برای تعامل و ارتباط در حوزه های مختلف  به دنیا معرفی کنند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در بخش گردشگری به عنوان محور توسعه استان تمرکز لازم صورت گرفته است، افزود: از سال 92 تاکنون حجم ورود گردشگر به اصفهان سه برابر شده است و در این حوزه بین 10 شهر برتر دنیا قرار داریم.
وی گفت: بیش از 100 طرح کلان اقتصادی با سرمایه گذاری 9 میلیارد یورویی در اصفهان تهیه و تدوین شده است که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در این زمینه در نصف جهان سرمایه گذاری کنند. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.