مشهد؛

رهبری رهنمودها و راهکارهای خود را از معارف اهل بیت استنباط می کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت : رهبری رهنمودها و راهکارهای خود را از معارف اهل بیت استنباط می کنند و در اختیار ما می گذارند.

رهبری رهنمودها و راهکارهای خود را از معارف اهل بیت استنباط می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد افزود: اینکه رهبری راهبردهایی همچون اقتصاد مقاومتی و تولید علم می دهند یا چشم اندازی برای کشور تدوین می کنند برگرفته از سیره امام صادق (ع)است.

وی گفت:مردم بدانید؛ کشور شما را مبانی معارف امام صادق اداره می کند که در راس حکومت فردی قرار دارد که دانش آموخته مکتب امام صادق و پسر پیغمبر است و برای همین دشمن اینجا را هدف قرار داده است.

امام جمعه مشهد افزود: امام صادق (ع) دارای شخصیت چند بعدی بودند و اینگونه نبود که تنها در گوشه ای به علم و دانش بپردازند و به سیاست و ظلم و جور کار نداشته باشند.

آیت الله علم الهدی گفت: یکی از ویژگی‌های دوره امام صادق(ع) این بود که نحله‌های متعدد فکری ظهور و بروز کردند و این هم از شگردهای بنی‌عباس و بنی‌امیه بود، بنابراین امام صادق(ع) هم باید با حاکمیت جنایتکار مبارزه می‌کردند و از سوی دیگر در عرصه سیاسی نیز در خط یک انقلاب حرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که حوزه معرفت‌شناسی ما نسبت به مقام معصومین (ع) در پهنه حوزه احساس ما نسبت به معصومین نیست، یعنی آن‌قدر که این بزرگواران را دوست داریم، آن‌ها را نمی‌شناسیم و آن‌قدر که به این‌ها علاقه داریم، شناخت نداریم؛ این عدم تطبیق حوزه معرفت‌شناسی ما نسبت به ائمه معصومین(ع) با آن عرصه عشق و ارادت و عاطفه ما سازگار نیست و سبب شده به خوبی ائمه اطهار(ع) را نشناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در عرصه‌های علمی در یک فاصله کوتاه، امام صادق(ع) به همه امت اسلام و به همه جهانیان منبع‌بودن علمی قرآن و وحی را ثابت کردند، تصریح کرد: تمامی ابتکارات امام صادق(ع) سبب شد در یک فاصله بسیار کوتاه وضع، منقلب و متحول شود و امت اسلام به این نتیجه رسید که اگر علم است، فناوری و دانش و فکر و اندیشه است، جز در قاموس وحی و معارف وحی، حقیقتی در هیچ کجای دیگر وجود ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: در یک زمان کوتاه، سلطه علمی و فکری اسلام بر همه فرهنگ‌های دنیا و امتیاز و برتری علمی اسلام بر همه معاهد و مجامع علمی جهان به‌وسیله امام صادق (ع) ثابت شد و همزمان امام در عرصه سیاسی مبارزه‌ای را شروع کرد که دستگاه حکومت با یک خلأ روبه‌رو شد.

وی افزود: تمام عناصر و عواملی که به امام دلداده بودند و در نهادهای حکومتی به‌عنوان یک نیروی فعال انسانی کار می‌کردند، توسط امام با یک سیاست خاص، از درون دستگاه‌های اداری و حکومتی بیرون کشیده شده و دستگاه حاکمیت از نیروی انسانی فعال خالی شد و نمونه آن یک فرد بزرگ اقتصادی بود که توسط امام از بدنه و دستگاه حکومت جدا شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: وجود مقدس امام صادق (ع) به این نتیجه رسیدند که اگر بنا شود دستگاه‌های اقتصادی وابسته به ایشان شوند، جریان استکباری حاکم از نیروهای اقتصادی خالی می‌شود و اگر مسلمانان و شیعیان بر توان خود و نقش‌آفرینی‌شان در ابعاد مختلف کشور متکی بشوند، حکومت سقوط می‌کند، دقیقاً نقشه‌ای که امروز با سرانگشت توانمند ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری در کشور به‌عنوان یک راهبرد ارائه‌ شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار