کرمان؛

مشورطیت به دلیل اختلاف ها کشور را به استبدادکشید

امام جمعه موقت کرمان گفت: شکست مشروطه علت‌هایی داشت که یکی از آنها اختلاف میان ارکان بود، طی یک سال 200 حزب و گروه در کشور تشکیل شد و این مسئله به شکست مشروطه انجامید.

مشورطیت به دلیل اختلاف ها کشور را به استبدادکشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و رنج‌ها و مصیبت‌هایی که بر آن حضرت وارد آمدافزود: اگر امام معصوم (ع) عنایتی به فردی داشته باشد، اسیر آزاد شده و ارباب غلام می‌شود.

وی تصریح کرد: توسل به ائمه معصوم (ع) و حضرت مهدی (عج)، مشکلات زندگی ما را رفع می‌کند و از آنها بخواهیم که ما را در امور کاری و زندگی یاری کنند.

خطیب جمعه کرمان 12 مرداد ماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یادآور شد و گفت: تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم ملی، مذهبی و آیینی در کشورمان است.

صباحی با اشاره به 14 مرداد ماه و سالگرد مشروطیت و شهادت شیخ فضل‌الله نوری عنوان کرد: مردم نهضتی را آغاز کرده و دست به قیامی زدند که نظام مشروطه شود.

وی افزود: مشروطه در یک کلمه به معنی قانون است، اما طولی نکشید که تنها نامی از مشروطه باقی ماند و اوضاع کشور بدتر از استبداد شد.

امام جمعه موقت کرمان گفت:

صباحی خاطرنشان کرد: با افرادی که در مقصد با شما یکی هستند، اما در مسیر و رویه اختلاف دارند، همراه نشوید، دامن زدن به تفرقه امری است که دشمن می‌خواهد.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه گفت: امیرمومنان در این خطبه بر  نهایت تلاش برای تامین زندگی اشاره می‌کنند و می‌‌فرمایند «انباردار مردم نباشید».

وی اظهار کرد: این فرموده حضرت علی (ع) به این مضمون است که زحمت دنیای ما باید فایده اخروی داشته باشد، آخرت ما تنها نماز، مناجات و روزه نیست، بلکه کار درست نیز بهره اخروی دارد.

صباحی خاطرنشان کرد: بیان این دو نکته کنار هم خط بطلانی بر آخرت‌گرا و دنیاگرا بودن صرف است، تنبلی و تن‌پروری در دین ما به شدت سرزنش و از سویی بر تلاش و کار تشویق شده است.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: هیچکس نباید برای مایحتاج زندگی مدیون کسی باشد، مگر افراد ناتوان و از کار افتاده که دستورات دینی ما برای کمک به آنها تاکید دارند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار