آبادان؛

انتقال آب کارون تهدیدی جدی برای خوزستان

انتقال آب کارون تهدید جدی برای خوزستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شادگان، گفت: انتقال آب کارون باعث توقیف طرح‌های توسعه‌  صنعت کشاورزی استان می شود.

 حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حمایت و موضع گیری آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهوازدر خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در مورد انتقال آب کارون افزود: همه ما با انتقال آب برای مصارف از سرشاخه های کارون به سایر استانهای کشور به شدت مخالف هستیم زیر با این طرح های نسنجیده، کشاورزی خوزستان از بین می رود.

وی گفت: شوری و کمبود آب حاصل از این طرح های غیرکارشناسی، مزارع، باغات و نخلستان های خوزستان را نابود می کند.

امام جمعه شادگان در ادامه خطبه های خود با اشاره به فرارسیدن شهادت امام صادق(ع) و مصادف با ایام صادقیه در رابطه با دو رسالت این امام همام، افزود: تبلیغ و تبیین مسئله امامت، گسترش فرهنگ اسلامی و تأسیس دانشگاه شیعه جعفری ازجمله رسالت مهم امام جعفر صادق(ع) بوده است.

حجت الاسلام شرفی با اشاره به روز اهدای خون نیز گفت: اهدا کردن خون از امورات خداپسندانه است و از فعالان این عرصه قدردانی  می شود.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود به مناسبت روز جهانی شیر مادر افزود: بهترین شغل و افتخار یک زن مسلمان مادر بودن است و لازم است تا مادران در باره تغذیه از شیر مادر مطالعه بیشتری کنند زیرا شیرمادر سبب افزایش ضریب هوشی و جلوگیری از بیماری در کودکان می شود.

امام جمعه شادگان همچنین با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصتی است تا به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه(س) عرض ادب کنیم و باید برنامه‌هایی متناسب با این اعیاد برگزار شود.

حجت الاسلام شرفی در پایان، تقویت تشکل های مردمی توسط کلیه دستگاه ها شهرستان شادگان به منظور برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت را ضروری برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.