ساری؛

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین بدون یورو 4 از فروردین 96

سردار امیری گفت: با اعلام اینکه 3 هزار دوربین کنترل سرعت در راه‌های کشور نصب می‌شود، گفت: از ابتدای فروردین آینده همه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند.

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین بدون یورو 4 از فروردین 96
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مازندران، سردار موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهور در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، اظهار کرد: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی در مدت سه ماه نخست سال جاری روند کاهشی را در سوانح منجر به فوت ناشی از تصادفات و اتفاقات رانندگی شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به کاهش 2.5 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، افزود: کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی با همراهی مردم و تلاش شبانه‌روزی فعالان کاهش سوانح رانندگی به ثمر رسید.
 
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه از روند کند کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور رضایت نداریم هر چند این آمار طی 10 سال گذشته تاکنون با کاهش مطلوبی همراه بود، تصریح کرد: میزان کاهش تصادفات و آمار کشته‌شده‌ها رضایت‌بخش نیست و باید شتاب بیشتری در کاهش سوانح داشته باشد.
 
این مسؤول با اعلام اینکه کاهش تلفات و سوانح رانندگی نیاز به استفاده از ساز و کار بهتر در حوزه ملی دارد، افزود: امروزه نیاز بوده تا سیستم‌های هوشمند بیشتر از گذشته به کمک‌مان بیایند.
 
امیری با اشاره به اینکه برای شتاب دادن به روند کاهشی تلفات جاده‌ای باید سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات در راه‌های کشور بیشتر نصب شده و به کمک پلیس درآیند، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 2 هزار کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات  هستند که باید این تعداد افزایش یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود 80 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور داریم و برای پوشش جاده‌های پرتردد نیازمند تعداد بیشتری از سیستم‌های هوشمند هستیم.
 
جانشین رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه 3 هزار دوربین طی سال جاری از سوی وزارت راه و شهرسازی در راه‌های مواصلاتی اصلی کشور نصب می‌شود، گفت: هم‌اکنون بیش از 48 درصد کشته‌ شدگان تصادفات خارج از صحنه تصادف در راه انتقال به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و یا با ورود به بیمارستان‌ها جان می‌دهند که در این بخش با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.
 
این مسؤول با اشاره به نیازمند بودن تحرک چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان طی مراحل پیش‌بیمارستانی و انتقال به مراکز درمانی افراد مجروح در تصادفات، بیان کرد: باید با چینش و ساماندهی دقیق نیروهای امدادی و استفاده از تجهیزات کارآمد بتوانیم تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی را کاهش دهیم.
 
امیری ادامه داد: دولت طی مصوبه‌ای که در حال پیگیری است اعلام کرده که تمام خودروهای سواری داخل باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند هر چند از شهریور امسال از تردد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فاقد استانداردهای یورو 4 در داخل شهرها نیز جلوگیری شده و از رفت و آمد آنها ممانعت می‌شود.
 
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: از ابتدای فروردین سال آینده نیز همه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند البته این روند مطلوب نیست زیرا استانداردهای لازم خودروها از پایین‌ترین سطح نیاز هستند و پاسخ جدی به درخواست‌ها نمی‌دهد.
 
این مسؤول گفت: باید سرعت‌مان را نسبت به میزان استانداردهای جهانی در حوزه خودرو و راه افزایش دهیم تا تاثیر آن در جامعه مشاهده شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.