شورای امنیت سازمان ملل ماموریت صلح بانان خود را در سودان جنوبی تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد به منظور اعطای فرصت بیشتر به دیپلماتها به منظور بررسی دیگر گزینه ها مانند اضافه شدن یک نیروی منطقه ای با هدف تقویت عملکرد این نیروها و نیز بررسی احتمال تحریم تسلیحاتی ، دوره ماموریت نیروی پاسدار صلح سازمان ملل را در سودان جنوبی  تا روز دوازدهم ماه اوت تمدید کرد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توجیه دوره کوتاه مدت تمدید ماموریت این نیروها گفت این زمان برای تهیه پیش نویس قطعنامه ای مستحکم تر کافی است. 

پاور افزود : «‌ نباید خودمان را گول بزنیم که گذشت زمان به نفع ماست ، حوادث در طول هفته های اخیر در سودان جنوبی نشان داده است چقدر با سرعت آتش خشونتها در منطقه شعله ور می شود و چه فجایع انسانی گسترده ای به دنبال دارد. «‌ هم اکنون حدود 12 هزار نیروی پاسدار صلح در سودان جنوبی مسنقر هستند. در درگیریهایی که از اوایل این ماه در جوبا مرکز سودان جنوبی آغاز شد ، صدها تن کشته شدند.»

تقویت صلح بانان

در تحولی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد:  آمریکا روز جمعه از شورای امنیت سازمان ملل خواست از تشکیل یک نیروی منطقه‌ای برای سودان جنوبی باهدف تقویت صلح‌بانان سازمان ملل حمایت کند.

شورای امنیت قطعنامه‌ای تصویب کرد که دوره ماموریت این سازمان را در سودان جنوبی تا 12 اوت تمدید کرد تا در این مدت برای تصویب قطعنامه‌ای جهت تشکیل این نیروی جدید مذاکره شود.

همچنین انتظار می‌رود این قطعنامه پیشنهادی علیه سودان جنوبی تحریم تسلیحاتی وضع کند و بر کسانی که مسئول خشونت‌های جاری هستند تحریم‌های هدفمند اعمال نماید.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت پیشنهاد بلوک منطقه‌ای آفریقا برای اعزام نیروی مداخله‌کننده به جوبا باید مورد حمایت این شورا قرار گیرد.

رویکرد چین

از سوی دیگر ،وانگ ایی وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای سودان جنوبی خود از وی خواست تا عاملان قتل دو نظامی چینی عضو نیروهای پاسدار صلح مستقر در جوبا ، هر چه سریعتر شناسایی و مجازات شوند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای ، وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه ای بر روی پایگاه اینترنتی خود در این باره اعلام کرد دنگ آلورکول وزیر امور خارجه سودان جنوب ینیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف و همدردی درباره مرگ دو نیروی پاسدار صلح چینی در جوبا ، قول داد تحقیقات در این باره به طور کامل انجام و عاملان این حمله هر چه سریعتر شناسایی و مجازات شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار