پر پرواز مرغ چیده نشد /قیمت هر کیلو مرغ همچنان 8500 تومان

حضور پر رنگ دلالان، گرانی روزافزون نهاده های دامی و نبود کنترل و نظارت بر بازار علت اصلی فراز و نشیب قیمت گوشت و مرغ است.

مرغ را گران نخرید/سودجویی واسطه ها گوشت را گران کردعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه پوست گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش قیمت گوشت طی هفته های اخیر اظهار داشت:طی سه هفته متوالی قیمت گوشت به طور متوسط هر هفته 500 تومان افزایش یافته، به طوری که هم اکنون هر کیلو شقه بدون دنبه 28 الی 28 هزار و 500 تومان به مغازه دار و 32 الی 33 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت گفت: قاچاق بی رویه دام و کمبود عرضه در میادین منجر به تورم در بازار شده است. در حال حاضر با جلوگیری از خروج غیر مجاز دام و بازگشت دام ها از چراگاه ها توسط دامداران پیش‌بینی می شود که آرامش به بازار باز گردد.

سودجویی واسطه ها گوشت را گران کرد

 حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله در بازار تفاوت چندانی نداشته و تنها قیمت گوشت گوسفندی به سبب قاچاق دام نوسانات جزئی را طی یک ماه اخیر تجربه کرده است.

وی در خصوص گلایه های مردم از افزایش بی رویه قیمت گوشت در بازار عنوان کرد: متاسفانه طی ماه های اخیر واسطه ها در سایه کمبود نظارت سودهای هنگفتی را به جیب زدند که در این راستا لازم است مسئولین مربوطه با افزایش نظارت ها از تنش های موجود در بازار بکاهند.

نعمتی تصریح کرد: در حال حاضر به اندازه نیاز دام سبک و سنگین در کشور وجود دارد و تنها سودجویی واسطه ها به افزایش قیمت در ماههای اخیر دامن زده است.


فروش مرغ با قیمت 8هزار و 500 تومان خلاف است

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 5هزار و 200تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کنندگان در میدان بهمن 7هزار تومان و میادین میوه و تره بار 7هزار و 300 تومان به فروش می رسد.

وی افزود: افزایش قیمت در پی کاهش بی رویه ماه‌های اخیر و زیان تولیدکنندگان امری طبیعی است، در ضمن قیمت های فعلی بازار نرخ متعادلی که بر اساس هزینه های تولید برای مرغداران در نظر گرفته شده است.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مرغ در مغازه های سطح شهر متفاوت است بیان کرد: نرخ متعادل برای هر کیلو مرغ 7هزار و 500 تومان است و فروش مرغ با نرخ های 8 هزار و 500 تومان خلاف است که در این صورت لازم است دستگاه های مربوطه نظارت بیشتری به حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داشته باشند .

 رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر اظهار داشت: در حال حاضر افزایش قیمت مرغ متناسب با افزایش نهاده هاست چرا که قیمت جوجه یک روزه از هزار و 300 تومان به 2هزار و 200 تومان و ذرت از 650 تومان به هزار تومان افزایش یافته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
وقتی41درصدبرنج گران شده به گفته بانک مرکزی وحقوق کارگرهرسال بالامیره گران شدن مرغ منطقی هست پول هزینه تمام شده تولیدمرغ وگوسفندولبنیات وغیره بالاست چون درامدنفتی پایینه وخیلی شرکت هاهم درست اداره نمیشن وولخرجی بیش ازحددارن
آخرین اخبار