قزوین؛

روایتی از رشادت شهید بابایی در نمایش رادیویی «عباس را عباس برد»

رادیو قزوین گوشه هایی از رشادت های شهید بابایی را در نمایش رادیویی «عباس را عباس برد» بازسازی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بگفته ی مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزقزوین این نمایش رادیویی با هدف بازگویی گوشه هایی از زندگی شهیدبابایی و بیان شجاعت های وی در رادیو قزوین تولید می شود.

اکبری افزود:دراین نمایش موضوعاتی همچون اعتقادات شهیدبابایی وارادت وی به علمدار دشت کربلا حضرت عباس(ع)، دوران کودکی و تعزیه خوانی های شهیدبابایی، آخرین لحظه های عمر شهیدبابایی در کابین هواپیما و لحظه ی شهادت وی بازسازی و برای مخاطبان پخش می شود.

به گفته وی ، این نمایش به تهیه کنندگی و نویسندگی ابراهیم طاهری کیا به مدت 30 دقیقه در رادیو قزوین تولید می شود که همزمان با سالروز شهیدبابایی از رادیو قزوین پخش خواهد شد.

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزقزوین نمایش رادیویی «عباس را عباس برد» جزئی از مجموعه ی 30 سردار رسانه ی ملی است که دراین مجموعه هر استان یکی از سرداران خود را در قالب نمایش رادیویی به مخاطبان معرفی می کنند؛ تا در پایان امسال از رادیوهای مراکز استانها پخش شود.

شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی در سال 1329 در خانواده ای مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا پایان متوسطه در قزوین گذراند؛ در سال ۱۳۴۸ در رشته پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا اعزام گشت.

با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی شهیدبابایی هم با انقلابیون همکاری داشت و با پیروزی انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس رشادت های زیادی از خود نشان داد؛ و بخاطر لیاقت و شایستگی چند درجه ی نظامی ترفیع گرفت.

شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی در روز 15 مرداد ماه 1366 مصادف با روز عید قربان پس از انجام یک عملیات موفق هوایی در خاک عراق به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.