انتقاد جمهوری‌خواهان از اظهارات شدید ترامپ علیه پدر و مادر سرباز مسلمان آمریکایی

جمهوری‌خواهان اظهارات شدید ترامپ علیه پدر و مادر سرباز مسلمان آمریکایی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، سران و اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا واکنش شدید ترامپ به سخنرانی پدر یک سرباز مسلمان آمریکایی در گردهمایی ملی دموکرات ها را محکوم کردند. شدت انتقادات درون حزبی به اظهارات ترامپ در واکنش علیه پدر و مادر یک سرباز مسلمان آمریکایی رو به افزایش است.

هفته گذشته خضر خان، که اصالتی پاکستانی دارد، به همراه همسرش غزاله در گردهمایی ملی دموکرات‌ها حضور یافت و با ایراد سخنرانی، از مواضع ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرد. وی در این سخنرانی گفت: «شما برای آمریکا فداکاری نکرده‌اید و کسی را از دست نداده‌اید. فقط وقت خود را برای بی‌اعتبار کردن مسلمانان صرف می‌کنید.» ترامپ در مقابل به این سخنان واکنش شدیدی نشان داد.

در عین حال، پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که فردی جمهوری خواه است، و میچ مکانل، سناتور پیشکسوت آمریکا که رهبری اکثریت سنا را بر عهده دارد، از خضر خان و همسرش حمایت و اعلام کردند با طرح پیشنهادی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مخالفند. با این حال، آنها نامی از ترامپ نبردند و حمایت خود را از وی قطع نکردند.

مایک کافمن، نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا، نیز با انتقاد از ترامپ گفت: «اظهارات ترامپ درخصوص پدر و مادر سرباز فداکار آمریکایی که در جنگ عراق از دست رفت، برایم بسیار رنج‌آور و ناراحت کننده بود.»

راب پورتمن، سناتور جمهوری خواه آمریکا، مخالفت خود را با ترامپ اعلام کرد و سرباز فداکار آمریکایی را یک قهرمان خواند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه سنای آمریکا، نیز اظهار کرد واکنش شدید نامزد جمهوری خواهان به پدر و مادر سرباز آمریکایی مسلمان در نوع خود بی سابقه بوده است. وی افزود: ترامپ باید ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشد.

همچنین جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «این نهایتِ توهین و بی احترامی به خانواده‌ای است که با فداکاری تمام فرزند خود را در راه آمریکا از دست داده اند.»

جنگ لفظی میان پدر و مادر سرباز آمریکایی و ترامپ بر رقابت های انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه افزوده است. ممکن است این اظهارات ترامپ، محبوبیت وی را در میان رأی‌دهندگان پایین آورد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار