همدان؛

آغاز احیای جنگل سوخته گیان نهاوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت : عملیات احیای جنگلی گیان توسط منابع طبیعی نهاوند از روز جمعه هشتم مرداد آغاز شده است.

آغاز احیای جنگل سوخته گیان نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛همتی اظهار داشت: جنگل گیان در ساعت 24 چهارم مرداد ماه سالجاری در چند نقطه از محدوده بصورت عمدی دچار آتش سوزی شد.

همتی اضافه کرد: مهار دامنه آتش بلافاصله توسط عوامل حاضر در محل از جمله نگهبان و همکاران منابع طبیعی شهرستان، مردم، شهرداری گیان، عوامل فرمانداری، انتظامی، شورای اسلامی آغاز و پس از پنج ساعت تلاش خاموش شد.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته نزدیک به 15 هکتار از مراتع اطراف و پنج تا شش هکتار از جنگل گیان طعمه آتش شدند.

وی تاکید کرد: با وجود وزش باد و گسترش آتش سوزی در منطقه گیان نهاوند ولی شعله های آتش به پنج تا 10 درصد درختان خسارت وارد می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: با این وجود عملیات احیای جنگلی گیان توسط منابع طبیعی نهاوند از روز جمعه هشتم مرداد آغاز شده است.

همتی افزود: وسعت جنگل گیان در طول چند سال گذشته با وجود مسائل و مشکلات فراوان و کمبود اعتبار، توسط منابع طبیعی استان از 200 هکتار به 700هکتار توسعه و افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: کارکنان پرتلاش منابع طبیعی استان همدان آتش سوزی در جنگلها و مراتع را آتش در عمق جان خود تلقی می کنند و در فصل تابستان و ایام ماه مبارک رمضان، تعطیلات خود را به مراقبت و محافظت از این سرمایه ملی اختصاص می دهند و برخی مواقع هنگام خاموش کردن آتش صدمه دیده و مجروح می شوند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.