مهاباد؛

شیر مادر ، ضامن سلامت کودکان

تغذیه با شیر مادر ، تغذیه ای انحصاری که شاید تنها انحصار مفید در نوع خود باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، خانم عنایتی یکی از مادران مهابادی است که حدود سه هفته ای است بساط مهر و محبت مادری را برای سومین فرزندش گسترانیده است.

وی می گوید : مادرانی که تغذیه انحصاری با شیر مادر رابرای کودکانشان ضروری می دانند ، با این کار سلامت آنان را تضمین می کنند.

یکی از متخصصان کودکان در مهاباد هم می گوید : شیر مادر بهترین غذا برای کودک تا سن دو سالگی است.

دکتر دهقان بامدادی افزود : شیر مادر دارای پروتئین و املاح زیادی است و کودک را در برابر بیماریهایی مانند آسم، هپاتیت ، وبا و انواع عفونت ها محافظت میکند.

وی تغذیه با شیر مادر را در افزایش میزان هوش کودک نیز تأثیر گذار دانست.

نسرین دهستانی سرپرستار بیمارستان امام خمینی مهاباد نیز میگوید : حتی در صورت کم وزن بودن نوزاد و تجویز پزشک برای مصرف شیر خشک ، باید بعد از یکسالگی شیر خشک به کودک داده شود چرا که تا 12 ماهگی شیر مادر و آنتی بادی های موجود در آن نیاز کودک را به طور کامل تامین می کند.

سرپرستار بخش زایمان بیمارستان مهاباد هم گفت : شیر مادر علاوه بر فرزند ، ضامن سلامتی مادر هم هست.

جمیله نریمانی افزود : تغذیه کودک با شیر مادر فواید زیادی برای مادر دارد از جمله اینکه از بیماریهای روانی و بویژه افسردگی بعد از زایمان پیشگیری میکند.

وی اضافه کرد: مادرانی هم که با شیر خود کودکشان را غذا میدهند در آینده احتمال ابتلایشان به بیماریهای سرطان پستان ، سرطان تخمدان ، سرطان رحم و کیست سینه بسیار کمتر خواهد بود.

گفتنی است ؛ با هدف تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود با شیر مادر ، دهم مرداد هر سال به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است.

این مناسبت ، امسال به نام " هزار روز طلایی ، مهر مادر و شیر مادر " نامیده شده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: تغذیه ، شیر ، مادر ، کودکان ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.