برخي نمايندگان مجلس عراق وابسته به فهرست العراقيه اقدام سران خود در حمايت از تشکيل اقليم هاي جدا از مرکز را عامل فروپاشي وحدت ملي توصيف و آن را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ "عمر الجبوري" رييس فراکسيون اعراب اهل سنت استان کرکوک وابسته به فهرست العراقيه در کنفرانس خبري درصحن مجلس عراق با قرائت بيانيه اي از مقامات دو استان صلاح الدين و دياله خواست از عراقي واحد و يکپارچه حمايت کنند.


وي طرح هاي اخير برخي سران العراقيه در تشکيل اقليم هاي جدا از مرکز را مشکوک و اطاعت از بيگانگان توصيف کرد.

الجبوري افزود: در شرايط کنوني که مردم عراق خواستار برقرار جشن خروج نظاميان امريکايي از اين کشور هستند، اين گروه ها با حمايت از فدرالي استان هاي دياله و صلاح الدين شادي را از مردم گرفته و منجر به متشنج شدن اوضاع عراق شدند.


فراکسيون اعراب اهل سنت استان کرکوک عراق نسبت به طرح هاي شوم تقسيم عراق هشدارداد و افزود: عراق برغم اين مشکلات هرگز بر اساس مذهب تقسيم نمي شود و حاميان اين طرح ها نيز هرگز به مقاصد خود نخواهند رسيد.


در همين حال فهرست اتحاد ملي نيز امروز درکنفرانسي خبري در صحن مجلس عراق، درخواست براي تشکيل اقليم فدرالي دياله را بدون هماهنگي کامل با ديگر گروه هاي سياسي اعلام کرد.


در بيانيه فهرست اتحاد ملي آمده است: دياله با حمايت مردم ، سران قبايل و نيروهاي امنيتي به تازگي از قبضه تروريست ها خارج شده است و اين اقدام در واقع ثبات و امنيت عمومي و سياسي استان دياله را تهديد خواهد کرد.


برخي اعضاي شوراي استانداري دياله هفته گذشته، بدون حضور و آگاهي رييس شورا و نمايندگان احزاب شيعه استان با تجمع در ساختمان استانداري در خارج از وقت اداري اقدام به اعلام اقليم دياله کردند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار