ساری

هشدار به شکارچیان غیرمجاز

شکارچیان در صورت تخلف و شکارغیرمجاز به 3 ماه تا 3 سال حبس محکوم می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیر کل محیط زیست مازندران با تاکید بر ممنوع بودن شکار حیوانات حمایت شده ای چون پلنگ، مرال و شوکا، گفت: شکارچیان این حیوانات هم از لحاظ کیفری و هم از لحاظ حقوقی مجازات می شوند.

مهردادی با بیان اینکه از لحاظ کیفری برای شکارچیان غیرمجاز 3 ماه تا 3 سال حبس در نظر گرفته شده است، افزود: از لحاظ حقوقی نیز این متخلفان به پرداخت 80 میلیون تومان جریمه محکوم می شوند.

وی با اشاره به شکار یک قلاده توله پلنگ توسط دو شکارچی غیرمجاز طی 5 روز گذشته در منطقه چهار دانگه ساری، گفت: هر دو شکارچی این قلاده پلنگ با پیگیری های سازمان محیط زیست دستگیر و هم اکنون در بازداشتگاه به سر می برند.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه پرونده کیفری دو شکارچی پلنگ توسط مراجعه قضایی پیگیری شد، افزود: این شکارچیان به 80 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

مهردادی با اعلام اینکه از 3 سال گذشته تا کنون شاهد افزایش 15 تا 25 درصدی حیات وحش در جنگل های مازندران هستیم، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی شکارچیان، موارد را به محیط زیست استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.