امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه آموزش مصرف بهینه آب و برق به خانواده‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت نیرو با رویکرد فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برق بین خانواده‌ها با محوریت بانوان و رویکرد اقتصاد مقاومتی به امضا رسید.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پاون تفاهم‌نامه همکاری بین معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت نیرو عصر امروز (دوشنبه) در ساختمان ستادی این وزارتخانه، به امضای شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو رسید.

فاطمه قیومی مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، در این آیین با اشاره به ظرفیت دو دستگاه برای همکاری و هماهنگی در خصوص فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها در زمینه مصرف آب و برق گفت: می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم به بانوان و مادران، بخش عمده مصرف آب و برق در خانواده‌ها را کنترل و بهینه کرد.

وی با بیان این مطلب که حدود 12 درصد کارکنان صنعت آب و برق کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد 11 درصد در بخش مدیریت پایه، 3 درصد در بخش مدیریت میانی و 2.3 درصد در بخش مدیریت ارشد به انجام خدمت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 94 حدود 1274 نفر از بانوان در مجموعه وزارت نیرو به اشتغال مشغول بودند و این آمار هم‌اکنون بیشتر شده است، افزود: در سال‌های اخیر حضور خانم‌ها در بخش‌ها مدیریت و معاونت دستگاه‌های اجرایی وزارت نیرو پررنگ‌تر شده و زمینه‌های تحقیق و پژوهش نیز در این قشر قوت گرفته است.

قیومی در ادامه اظهار داشت: حضور 7.5 درصد محقق، 3.5 درصد مؤلف، 6.5 درصد پژوهشگر، 0.4 درصد مخترع، 4. 0 درصد دارنده نشان ملی و 1.5 درصد نخبه در این بین، موید این ادعا است.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 5 درصد از بانوان شاغل در وزارت نیرو به مأموریت‌های خارج از کشور اعزام شده‌اند، افزود: این مأموریت‌ها اغلب در زمینه‌های آموزش‌های تخصصی، دیدار و بازدید از تاسیسات فنی و مهندسی در جهت رشد و تعالی کاری و تفاهم‌های بین برای همکاری‌های بیشتر با سایر کشورها به منظور ارتقای سطح علمی برای رشد صنعت آب و برق بوده است.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب که آمار نشان می‌دهد که فرزندان بانوانی که در رده‌های مدیریتی مشغول به‌کار هستند در کنکورهای سراسری و همایش‌های علمی از موفقیت بیشتری برخوردار هستند، گفت: چندی پیش جشنواره بین‌المللی کارآفرینی در کشور کره با حضور 300 نفر از 25 کشور جهان برگزار شد که 22 نفر از بانوان مخترع وزارت نیرو در این جشنواره شرکت کردند و 9 نفر از آن‌ها در زمینه‌های اختراع در صنعت آب و برق و IT موفق به کسب مدال شدند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که عصر امروز بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت نیرو به امضا رسید، گفت: سال‌های قبل نیز تفاهم‌نامه‌های مشابه ای با این مرکز به امضا رسید که بر اساس آن، حمایت از زنان مخترع، مدیریت مصرف در اقشار مختلف زنان، برگزاری 20 کارگاه آموزشی در 20 استان، آموزش عوامل مؤثر در ازدواج موفق و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در آن‌ها مورد تاکید قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار