اهواز؛

مستقرشدن دختران درمعرض آسیب های اجتماعی درخانه سلامت

محمدرضاعباسی ازساماندهی شدن دختران درمعرض آسیب های اجتماعی درخانه های سلامت استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: دختران در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در خانواده، آزارهای جسمی و روحی و یا دیگر موارد می توانند با مراجعه مستقیم، تماس با اورژانس اجتماعی 123 و یا معرفی دادگستری در خانه های سلامت مستقر شوند.
عباسی تصریح کرد: برخی از دختران گرفتار در آسیب های اجتماعی تماس با اورژانس اجتماعی را به عنوان راهکاری برای کاهش درد خود برمی گزینند و مددکاران با انجام مشاوره و بررسی موضوع، در حین مداخلات مددکاری، اسکان دادن فرد در خانه سلامت را تا زمان حل شدن مشکل پیشنهاد می کنند.
وی درادامه گفت : عده ای دیگر نیز به صورت مستقیم به بهزیستی مراجعه می کنند و مشکل خود را با مددکار مطرح و درخواست کمک می کنند و مددکار و کارشناس با بازدید از منزل و انجام تحقیقات، فرد را در خانه سلامت اسکان می دهد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان اذعان کرد: گاهی فرد در هنگام مواجهه با یک آسیب اجتماعی با مراجعه به پاسگاه انتظامی درخواست کمک می کند که با تشخیص پاسگاه به دادگستری ارجاع داده می شود و با حکم دادگستری در خانه های سلامت استقرار پیدا می کند.
عباسی افزود: در هنگام استقرار افراد در خانه های سلامت، با همکاری مددکاران، خدمات مشاوره ای، کمک های مالی، حق مسکن، کمکهای درمانی و ترک اعتیاد، مددکاری و لوازم ضروری زندگی با توجه به نوع آسیب های اجتماعی برای فرد و خانواده وی در نظر گرفته می شود و تا زمان بهبودی شرایط، فرد در خانه سلامت مستقر است.
وی گفت : معمولا افراد با آسیب های اجتماعی با مشکلات مالی نیز مواجه هستند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان بیان داشت : مددکاران بعد از ساماندهی و ترخیص دختران از خانه های سلامت با خانواده فرد ارتباط حضوری و تلفنی برقرار می کنند تا از سلامت فرد بعد از ترخیص مطمئن شوند.
عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک خانه سلامت برای کل استان در اهواز فعال است که سه نفر در این خانه ها اسکان دارند.
وی افزود: فراوانی مراجعه کنندگان دختر برای استقرار در این خانه ها کم است و شش نفر نیروی مددکار و روانشناس برای خانه های سلامت فعالیت می کنند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: سالانه 10 دختر در معرض آسیب های اجتماعی در خانه های سلامت استان ساماندهی می شوند.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.