اهواز؛

آینه شمعدون در کانون‌های فرهنگی و مساجد

طرح «آینه شمعدون» به منظور تامین جهیزیه ۷۵ هزار نوعروس ایرانی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: ستاد عالی کانون های مساجد کشور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور جلب حمایت اقشار مختلف مردم جهت تامین جهیزیه ٧٥ هزار نوعروس ایرانی تحت پوشش کمیته امداد، طرحی را با عنوان «آینه شمعدون» اجرا می کند.

حسین براتی با بیان اینکه نوعروسانی که به دلیل ناتوانی مالی در تامین جهیزیه خود قادر به شروع زندگی مشترکشان نیستند، در این طرح قرار می گیرند، افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر طرح تهیه جهیزیه آسان در برنامه بسیاری از خیریه ها گنجانده شده و آنها به همت نیکوکاران و با تامین جهیزیه ای در خور یک زندگی مشترک، نگرانی و اضطراب را از این خانواده ها دور می کنند و پیوندی شکل می دهند.

 وی با اشاره به اینکه امسال در طرح «آینه شمعدون» قرار است با همراهی و حمایت مردمی به بیش از ٧٥ هزار نوعروس جهیزیه داده شود، اضافه کرد: در حال حاضر کمیته امداد(ره) توانایی پاسخ به نیاز این تعداد نوعروس را ندارد به همین دلیل این طرح با هدف جلب حمایت های نقدی مردم برای تامین جهیزیه این نوعروسان راه اندازی شده است.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، تصریح کرد: در این طرح برای هر یک از نوعروسان یک جهیزیه کامل به ارزش ٥٠ میلیون ریال در نظر گرفته شده که با همکاری تولیدکنندگان داخلی، جهیزیه ای کامل شامل اقلام ضروری زندگی و با هزینه ای معادل ٣٠ میلیون ریال تهیه خواهد شد.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت کمیته امداد، ٧٠ درصد این مبلغ(معادل ٢٠ میلیون ریال) تامین شده و تامین ٣٠ درصد باقی مانده(معادل ١٠ میلیون ریال) وابسته به شمارکت مردمی است، عنوان کرد: در این طرح خیر که از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز شده است، هر کسی می تواند شرکت کند.

 وی به چگونگی شرکت در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح «آینه شمعدون» دو روش آسان جهت حمایت نقدی مردمی در نظر گرفته شده که اولین روش پرداخت نقدی از سامانه USSD با شماره گیری #٣*٧٦٧* از طریق تلفن همراه و روش دوم پرداخت نقدی از درگاه اینترنتی به آدرس AyneShamdoon.ir است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.