اراک؛

تولید 15 میلیون متر سیم و کابل در ساوه

به همت صنعتگران ساوجی سالانه 15 میلیون متر سیم و کابل در شرکت کابل تک ساوه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سعید ملاسلمانی مدیر عامل شرکت کابل تک گفت: با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی این شرکت سالانه 12 هزار و 500 تن معادل 15 میلیون متر انواع سیم کابل با تنوع 85 نوع محصول تولید و روانه بازار می شود.
 وی ادامه داد : در کشور 400 واحد تولید سیم و کابل فعال است که هر سال حدود چهار میلیون تن انواع سیم و کابل تولید می کنند اما تنها 5 واحد صنعتی از دانش تولید سیم های مورد استفاده صنعت خودرو برخوردارند.
سلمان ملا سلمانی رییس هیات مدیره این شرکت هم گفت: 40 درصد از محصولات تولیدی در بخش خودرو، 40 درصد در بخش ساختمان و 20 درصد در صنایع مختلف استفاده می شود.
وی افزود : این واحد صنعتی که 70 فرصت شغلی مستقیم را نیز در شهر صنعتی کاوه ساوه فراهم آورده از استاندارد های اروپایی و جهانی محصولات سیم و کابل برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز داخلی مقدمات محصولات به کشورهای همسایه هم فراهم آمده است.
ملا سلمانی مدیر کارخانه افزود: کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به دلیل کیفیت بالا و قیمت تمام شده کمتر نسبت به نمونه های خارجی مشتری سیم و کابل این شرکت هستند.
در سال گذشته ارزش کل صادرات سیم کابل واحدهای تولیدی کشور 126میلیون دلار بوده که با توجه به وجود مواد اولیه در کشور حمایت از این صنعت شرایط اشتغال زایی و ارزآوری هرچه بیشتر را برای کشور در پی خواهد داشت.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، کابل تک ، شرکت ، سیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.