قزوین؛

خریداری 215 هزار تن گندم از کشاورزان استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از خرید 215 هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بال اشاره به  تولید  300 هزار تن گندم در استان گفت : امسال خرید 250 هزار تن گندم را در برنامه خود داریم که تاکنون 215 هزار تن خریداری شده است.

به گفته ابراهیمی پاک ، میزان خرید گنم امسال نسبت به پارسال  45 درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 94-95 بیان داشت : طبق مصوب دولت  قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای امسال 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه  حدود 15 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: قیمت 215 هزار تن گندم خریداری شده بالغ بر 320 میلیارد تومان است که تا به امروز 15 میلیارد تومان آن پرداخت شده .

وی به سطح زیر کشت گندم اشاره کرد و گفت: امسال حدود 50 هزار هکتار گندم آبی و بیش از 92 هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شده است.

ابراهیمی‌پاک افزود: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب، سطح زیر کشت گندم آبی در استان از 66 هزار هکتار به 50 هزار هکتار کاهش پیدا کرد که  با توجه به کاهش 16 هزار سطح هکتار زیر کشت گندم آبی اما 45 درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.