ارومیه؛

تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار

به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر برنامه های متنوعی در شهرستان ماکو اجرا گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گلناز صمدی کارشناس مسئول بهداشت خانواده با اعلام این خبر گفت: با هدف آگاهسازی شهر وندان از اهمیت تغذیه با شیر مادر ، اجرای برنامه هایی همزمان با فرا رسیدن هفته تغذیه با شیر مادر در دستور کار قرار گرفت .

صمدی با اشاره به شعارجهانی این هفته تحت عنوان (( تغذیه با شیر مادر ، کلید توسعه پایدار )) اظهار داشت : شیر مادر مائده الهی پروردگار عالم به انسان است که به دلیل مزایای بی نظیر آن ، همواره ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان راهکار موثر کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقاء سلامت آنان محسوب می شود .

صمدی افزود: به علاوه تغذیه با شیر مادر موجب افزایش تکامل شناختی و ارتقای هوش کودکان می شود و در کاهش بیماریهای مزمن در آینده نظیر بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و چاقی که زمینه ساز این بیماریهاست نقش بسزایی دارد .

صمدی همچنین با اشاره به فواید دیگر تغذیه با شیر مادر ، تصریح کرد : برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوعاتی چون تأثیر تغذیه با شیر مادر بر هوش و استخوانهای نوزادان ، تفاوت تغذیه مادر با شیرمصنوعی ، فواید تغذیه با شیر مادر و ... به مادران دارای شیر خوار زیر 2 سال و مادران باردار – برگزاری کمپین شیر دهی در بیمارستان فجر ماکو در مورخه دوازدهم مردادماه و برگزاری مسابقه کتبی بین مادران و ارائه جوایز – معرفی یک نفر کادر بهداشتی موفق در امر شیر دهی – تشکیل کلاسهای آموزشی برای رابطین بهداشتی از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته می باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: شیر ، مادر ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.