بحران مسکن در انگلیس جدی است

مالکیت خانه در انگیس به پایین‌ترین میزان خود در سی سال گذشته رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بررسی جدیدی نشان می‌دهد انگلیس با بحران جدی مسکن رو‌به‌رو است و قیمت بالای ملک سبب کاهش مالکیت مسکن در این کشور به پایین‌ترین میزان خود از سال 1986 میلادی تا کنون شده است.

بر اساس این بررسی که اندیشکدۀ «رزولوشن فَوندیشن» انگلیس سه‌شنبه (12 تیر) منتشر کرد نداشتن توانایی مالی برای خرید خانه بزرگ‌ترین مانع برای خانه‌دار شدن در انگلیس است.

این گزارش نشان می‌دهد میزان مالکیت خانه در انگلیس پایین‌تر از سایر کشورهای اروپای غربی به جز آلمان است.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد میزان ساخت‌و‌ساز در انگلیس با میزان تقاضا هماهنگی ندارد.

بر پایۀ این بررسی، میزان مالکیت خانه در انگلیس در فوریۀ سال 2016 به 63.8 درصد تنزل پیدا کرد. در سال 1986 میلادی نیز میزان مالکیت مسکن به همین سطح رسیده بود.

در سال 1986، قیمت خرید خانه برای یک شهروند انگلیسی با درآمد متوسط که نخستین بار قصد خرید خانه داشت معادل سی هزار پوند (39.800 دلار) بود که امروزه با این بها به سختی می‌توان در انگلیس خانه اجاره کرد.

هزینۀ متوسط خرید خانه برای یک شهروند انگلیسی اکنون فراتر از 150 هزار پوند (198.500 دلار) است و با درآمد خانواده‌ها هماهنگی ندارد.

میزان مالکیت مسکن در سال 2003 میلادی به اوج خود رسید و معادل 70.8 درصد بود.

بر اساس این بررسی، افراد بیشتری در انگلیس اکنون مجبورند که از بخش خصوصی خانه اجاره کنند که گران‌تر از رهن خانه برای آنها تمام می‌شود.

استفن کلارک، تحلیلگر سیاسی این اندیشکده، گفت: «این مسئله فقط از آن جهت اهمیت ندارد که سبب ناامیدی مردم می‌شود چون نمی‌توانند خانه بخرند، بلکه تأثیر این مسئله بر استانداردهای زندگی مردم نیز اهمیت دارد.»

وی توضیح داد: «هزینۀ مسکن در دهه‌های اخیر سهم فزاینده‌ای از درآمد خانواده‌ها دارد.»

کاهش مالکیت خانه در انگلیس در حالی اتفاق افتاده است که شمار مستأجران خصوصی در سراسر انگلیس از سال 2003 تقریباً دو برابر شده است.

کلارک هشدار داد این تغییر، «استانداردهای کنونی زندگی و سرمایۀ آینده را کاهش می‌دهد و پیامدهایی برای کشور و افراد به همراه دارد.»

این بررسی همچنین نشان می‌دهد عدم اطمینانی که پس از همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیۀ اروپا حاصل شده است، بر اعتماد مشتریان در بازار تأثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار