کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد/ واکنش شدید آمریکا و ژاپن

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی امروز چهارشنبه یک موشک بالستیک را به سمت آب‌های نزدیک سواحل شرق این کشور شلیک کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را از منطقه غربی خود به سوی آبهای نزدیک سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است و این تازه‌ترین مورد از یک رشته شلیک موشک های بالستیک است که این کشور منزوی با به چالش کشیدن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل آزمایش می کند.

دفتر ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این موشک از منطقه ای در استان « هاوانگهائه جنوبی» به سوی جنوب غرب پیونگ‌یانگ،  پایتخت کره شمالی، شلیک شده است.

کره شمالی نوزدهم ماه ژوئیه نیز سه موشک بالستیک را مقابل سواحل شرقی خود به سوی دریا شلیک کرد که مسافتی میان 500 تا 600 کیلومتر را بر فراز دریا پیمود.

پیونگ یانگ اعلام کرد شلیک این سه موشک در چارچوب تمرین شبیه‌سازی حملات پیشدستانه به بنادر و فرودگاه‌های کره جنوبی مورد استفاده ارتش آمریکا صورت گرفت. 

شلیک این موشک ها بعد از توافق ماه گذشته آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه پیشرفته دفاع موشکی تاد در جنوب این کشور صورت گرفت.

در همین حال، فرماندهی راهبردی آمریکا اعلام کرد ساعت پنج و 53 دقیقه دوم اوت به وقت محلی دو فروند موشک را که کره شمالی شلیک کرده بود رهگیری کرده است.

فرماندهی راهبردی آمریکا اعلام کرد موشک هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد ظاهرا از نوع موشک های بالستیک میان برد بوده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد از گزارش مربوط به آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی مطلع شده است و اوضاع را به دقت زیر نظر دارد. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد این آزمایش های موشکی کره شمالی را که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است به شدت محکوم می کند.

از سوی دیگر، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه گفت موشک جدیدی که کره شمالی شلیک کرد و داخل یا نزدیک آبهای ژاپن فرود آمد، تهدیدی جدی برای امنیت ژاپن است و توکیو اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Denmark
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
این کشور منزوی؟!!!! یا خیلی بی سواد هستند و یا می خواهند جنجال به پا کنند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
شما نظر نده لطفا کشور منزوی دیگه چیه؟
بیشین بینیم بابا
Norway
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
20.17 یعنی چی؟!!!!!! سوالی و تعجبی است.... تائید نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
عده موشکها را هم میخواندتحویل بدهند واقعا خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
کره زمانی که موشک شلیک می کوند، برای کشورهای همسایه جولان ندهد بخاطر اینکه جنگی داخلی بین کره راه اندازی نشود . وحزب شیطان آمریکا روسیه سرانجام موفق نشود جنگی بین دو کره راه انداز نکوند .
حزب های سوسیالیس کومونیست صهیونیست یهودیان روسیه آمریکا سعی دارند قدرت را بین خودشان تقسیم کشوری کونند وقدرت را از دست حزب جمهوریخواه ،عدالت خواه،آزادی خواه،دموکراتی ها آمریکا روسیه برتری یابند وآنها را به ذلت وخاری وبی چاره گری بکشند و بخاطر همینه می خاهند بین آمریکا روسیه جنگی راه اندازی کونند تا دین مسیحی دین کاتولیک آمریکا و روسیه از بین ببرند و خوشان که از از رومیانی هستند که خاستند حضرت عیسی حضرت موسی علیه اسلام را بوکوشند ورومیان همان صهیونیست یهودیان سوسیالیس کومونیست هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
خیلی وجود داری کره شمالی ای کاش کشورهای دیگه هم از تو یاد میگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
چرا هر کشوری با امریکا دوست هست هر جنایتی انجام میده شورای امینیت صداش درنمیاد
چرا عربستان جنایت کار محکوم نمیشه
دوستت داریم ریس جمهور کره شمالی صدآفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
آفرین کار خیلی خوبی کرد ، دمش گرم

آمریکا بسوز...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
بازم به اینا که سیمان توی موشکاشون نمیریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
دورد بر کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
یک مرد تو این دوران پیدا شده انم ریس جمهور کره شمالی است دست مریزاد داداش
باید با قدرتهای زورگو مقابله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
یک چیزخنده دارونخ نمادراین گزارش هست وآن هم مخالفت این آزمایش با""قطعنامه های شورای امنیت "است شورای امنیت نگوبگوشورای آمریکاواستکباروظلم و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
کار خوبی کرد . مگه امریکا فضول محل که در کار دیگران دخالت میکنه! به قول بعضی از روشن فکرها ی بی عقل که میگنند زندگی شخصی هر کسی به خودش مربوطه زندگی کشور کره هم به خودشون مربوطه نه به امریکا و سازمان ملل! مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
خدایی این کره شمالی خیلی خوبه باهاشون خیلی حال میکنم از هیچ کشوری نمیترسن و جلوی هیچ کشوری سر خم نمیکنن خیلی قلدره!!!دمشون گرم
آخرین اخبار