لرستان؛

راه اندازی کارخانه فولاد ازنا ظرف ۴۵ روز آینده

استاندار لرستان از راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا خبر داد و گفت: این کارخانه تا یک ماه و نیم آینده به عنوان یک پروژه بزرگ در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد مشارکت مردم شهرستان دلفان در راه اندازی طرح های این شهرستان را مناسب دانست و اظهار داشت: برای راه اندازی طرح گاوداری شش هزار راسی در دلفان، مردم با اختصاص ۵۴ هکتار زمین مورد نیاز به بنیاد مستضعفان مشارکت خود در پروژه های اقتصادی را نشان دادند.
 
وی با بیان اینکه با پایلوت شدن شهرستان های دلفان و سلسله در بخش کشاورزی موافق هستم، عنوان کرد: وزیر کار نیز قول مساعد داده است در راستای برند سازی حبوبات شهرستان دلفان زمینه سرمایه گذاری یک کارخانه بسته بندی بزرگ حبوبات توسط شرکت سرمایه گذاری «شستا» را در این شهرستان فراهم کند که مکاتبات آن نیز انجام شده است و از معاون وزیر کار درخواست داریم این موضوع را پیگیری کند.
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه برخی واحدهای شهرک صنعتی نورآباد به تملک بانک ها درآمده اند، افزود: بانک ها این آمادگی را دارند با شرایط ویژه ای و با دادن اقساط بلند مدت واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی را برای ایجاد کارخانه بسته بندی حبوبات در نورآباد در اختیار شرکت سرمایه گذاری «شستا» قرار دهند.
 
بازوند با بیان اینکه طرحی با عنوان طرح «استاد، شاگردی» به معاون اول رئیس جمهور ارائه داده ایم، گفت: از شورای عالی کار انتظار داریم این طرح را به دولت پیشنهاد دهد زیرا اگر این طرح در استان اجرا شود ممکن است بین چهار تا پنج هزار شغل در لرستان ایجاد شود لذا از وزیر کار تقاضا داریم این طرح را به دولت ارجاع داده تا مقداری از مشکلات استان در حوزه بیکاری کاسته شود.
 
وی به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر احیاء ظرفیت های راکد و نیمه تعطیل در استان ها و در قالب طرح اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا اقدامات خوبی در لرستان صورت گرفته است هرچند برخی چشم خود را بسته و احیاء ظرفیت های راکد را نمی بینند و یا شاید نمی خواهند که این طرح ها را ببینند لذا افرادی که عمدا چشمهایشان را به اقدامات صورت گرفته بسته اند باید چشمهایشان را باز کنند.
 
استاندار لرستان از راه اندازی کارخانه فولاد ازنا خبر داد و گفت: این کارخانه تا یک ماه و نیم آینده به عنوان یک مگاپروژه بزرگ در استان راه اندازی می شود.
 
بازوند با بیان اینکه هیئت دولت توجه خاصی به لرستان داشته به طوریکه همواره شاهد حضور وزرا و معاونان آن ها در استان هستیم، افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز به لرستان سفر خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.