دیلی بیست: میلیاردرهای تعیین‌کننده نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بشناسیم

دیلی ‌بیست در مطلبی نوشت: در نظام سیاسی از‌ هم گسیخته آمریکا، ثروتمندان تعیین‌کننده‌ی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

میلیاردرهای تعیین‌کننده نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بشناسیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی ‌بیست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در نظام سیاسی از هم‌ گسیخته  آمریکا، دولت دموکراتیک «برخاسته از مردم و برای مردم» معنای خود را از دست داده است. نگارنده مطلب معتقد است نظام سیاسی آمریکا تنها تأمین‌کننده منافع قشر ثروتمندان این کشور است؛ میلیاردرهایی که هزینه‌های مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را پرداخت می‌کنند. 

«توماس داونی،» عضو سابق کنگره و مؤسس شرکت «داونی مک‌گراث» و از لابی‌گران انتخاباتی از جمله این میلیاردرهاست. «الکساندرا پلوسی،» خبرنگار و کارگردان آمریکایی و فرزند «نانسی پلوسی،» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، یکی دیگر از لابی‌گران سیاسی این کشور محسوب می‌شود. الکساندرا با استفاده از تبلیغات مخرب علیه مادرش تمام تلاش خود را به‌کار بست تا وی را به عنوان یک هیولای گودزیلا‌مانند به تصویر بکشد. 

در ادامه گزارش آمده است:  لابی‌‌گری‌های میلیاردرهای آمریکایی باعث ظهور نامزدهای پاپولیستی مانند «دونالد ترامپ» و «برنی سندرز» شده است. روزنامه نیویورک‌ تایمز اواخر سال گذشته، گزارش تکان‌دهنده‌ای درخصوص 158 خانواده ثروتمند آمریکایی که 50 درصد هزینه‌های انتخاباتی این کشور (تنها حدود 176 میلیون دلار در دور مقدماتی) را تأمین می‌کنند، منتشر کرد. بیشتر این افراد مردان سفیدپوست و مسنی هستند که در بخش‌های اقتصادی و انرژی آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند.  



انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار