بلومبرگ: گرانترین خانه‌های اجاره‌ای جهان در شهر المپیکی ریو

برگزاری مسابقات المپیک در ریو باعث شده بهای اجاره منازل این شهر به میزان بی سابقه‌ای افزایش یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ درحالیکه بهای هتل های شهر ریو قبل از برگزاری مسابقات المپیک به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است، خانه های اجاره ای این شهر نیز با رشد بی‌سابقه بها مواجه شده‌اند. در شاخص جدیدی که از سوی بلومبرگ منتشر شد، ریو دو ژانیرو عنوان گرانترین شهر وبسایت "ایر بی‌ان‌بی" را به خود اختصاص داده است.

ایر بی‌ان‌بی، وب‌سایتی است که شهروندان مختلف در کشورهای جهان می توانند خانه های خود را برای اقامت گردشگران در آن فهرست کنند. در حال حاضر اجاره خانه در ریو به صورت متوسط هزینه ای برابر با 206 دلار در هر روز خواهد داشت. رقمی بالاتر از رتبه دوم فهرست ایر بی‌ان‌بی، میامی، و رتبه سوم آن، سان فرانسیسکو. 

شهر ریو به فضای محدود هتل های خود مشهور شده است و بسیاری از شرکت های مهمانداری این شهر حتی با وجود برگزاری المپیک علاقه چندانی به ساخت هتل های جدید نشان نداده اند. 

ریو با هزینه 242 دلار به ازای هر شب، هفتمین شهر گران دنیا در زمینه بهای هتل محسوب می شود. در همین حال ایر بی‌ان‌بی تخفیفی 15 درصدی در مقایسه با هتل ها برای گردشگران دارد. این رقم برای بسیاری از شهرهای جهان، از جمله سایر شهرهای آمریکای لاتین به صورت متوسط برابر با 42 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار