مصائب شیرین بسکتبالیست ها؛

من ستاره بسکتبال کفش سایز 50 به بالا خریدارم/کاش مترو سقف نداشت

بسکتبالیست‌ها هر چه درون زمین چشمشان سبد را می بیند و امتیاز می چیند بیرون زمین چشمشان به بازار است و سایز بزرگ نایاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان ستاره‌های درخشان در زمین بسکتبال نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان از محبوبترین و دوست داشتنی‌ترین ور‌زشکاران هستند و علی‌رغم جثه درشت و اندام ورزیده و قامت بلند به طور معمول و با شناخت نسبی که ما از آنها داریم بسیار مهربان و خو‌نگرم هستند.

وقتی پای درد و دل برخی از قهرمانان کشورمان در رشته بسکتبال نشستیم ضرب‌المثل قدیمی آواز دهل شنیدن از دور خوش است مصداق بیشتری پیدا کرد.

بارها از گوشه و کنار زمین بازی بسکتبال یا پای صفحه تلویزیون شنیده‌ایم که "خد‌ا ‌حفظش کند چه قد و قامتی‌ د‌ارد" و یا اینکه " خوش به حالش " اما این مصداق همان ضرب المثل معروف است.

مصاحبه با آسمان خراش‌های ایرانی نکات جالبی را در خود نهفته است که در گفتگوی ذیل ملاحظه خواهید کرد.

اولین نفر که داوطلب  گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران بود، اصغر کار‌دوست ملی‌پوش بسکتبال کشورمان با قد 210 سانتی‌متری است که خارج از فضای ورزش و سبد بسکتبال از زندگی روزمره‌اش سخن گفت.

من ستاره بسکتبال کفش سایز 50 به بالا خریدارم/کاش مترو سقف نداشت

هر که بامش بیش برفش بیش تر
 
  کاردوست نکات جالب در مورد قد بلندش گفت:از نظر من داشتن قد بلند مشکل نیست بلکه مزیت و خاص بودن نسبت به سایر مردم است، اما برای انجام هر کاری در طول روز دچار مشکل می‌شویم و به قول معروف هر که با‌مش بیش برفش بیشتر.

 اما همین خاص بودن دردسر های دیگری هم دارد مثلا اگر سقف خانه‌ای کوتاه باشد با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم یا برخی مواقع هنگام راه رفتن در خانه با لوستر برخورد می‌کنیم.

قیمت لباس های سایز بزرگ گران است

خدا را شکر ما بسکتبالیست‌ها از نظر مادی تامین هستیم اما یکسری بازیکنان وضعیت مالی خوبی ندارد و در مضیقه هستند و به سبب قد بلندشان نمی‌توانند لباس یا کفش مناسب پیدا کنند و فروشنده‌هایی که اجناس سایز بزرگ می‌فروشند این لباس‌ها را باقیمت بالا عرضه می‌کنند.

ما در خیابان باعث رعب و وحشت مردم هستیم

مردم عادی در خیابان با بسکتبالیست‌ها برخورد نامناسبی دارند و هنگام رویارویی دچار رعب و وحشت می‌شوند، به همین خاطر رفت و آمد در مکان عمومی دشوار است و باید خیلی از ملاحظات را در نظر بگیریم.

قد بلند معیار ازدواجم نیست
کاردوست همچنین معتقد است:یکی از مشکلات ورزشکاران بلند قد شاید پیدا کردن همسر مناسب است اما دار‌ا بودن قد بلند برای من معیار ازدواج نیست و مهمترین معیار من این است که طرف مقابل از خود گذشتگی داشته باشد زیرا زندگی با یک ورزشکار بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

من ستاره بسکتبال کفش سایز 50 به بالا خریدارم/کاش مترو سقف نداشت

آرمان زنگه دیگر ملی پوش کشورمان نیز با 203 سانتی متر 

وی درباره بلندی قد بسکتبالیست ها و مشکلاتشان عنوان کرد:به رشته بسکتبال بسیارعلاقه‌مند بودم  و البته بلندی قد هم مزید بر علت شد که این ورزش را برای فعالیت حرفه‌ای انتخاب کنم اما بعدها همین بلندی قد که لازمه یک بسکتبالیست حرفه ای است در زندگی من تاثیر گذاشت، گاهی اوقات مدل برخی لبا‌س‌ها مورد پسند قرار می‌گیرد اما به علت نبودن سایز بزرگ ‌نمی توان آن لباس را خریداری کنی به همین علت خرید‌هایمان محدود می‌شود، همچنین به علت نبود کفش‌های سایز بزرگ مجبوریم از سایت‌های اروپایی خرید کنیم و این موضوع خیلی از لحاظ زمان و هزینه مشکل ایجاد می کند.

تفاهم بهتر از قد بلند برای شریک زندگی است

معیار اصلی برای ازدواج تفاهم است با وجود اینکه اغلب ورزشکاران بلند قامت توجه بسیاری به قد همسر آینده‌شان دارند اما همین که قد همسرم 170 سانتی متر باشد، برایم کافیست اما ما حتی در تردد سطح شهر هم مشکل داریم و نمیتوانیم مترو سوار شویم و در خانه هایی که سقف کوتاه دارند دچار مشکل هستیم،اصلا ای کاش مترو سقف نداشت.

من ستاره بسکتبال کفش سایز 50 به بالا خریدارم/کاش مترو سقف نداشت

ارسلان کاظمی ملی پوش مشهور و لژیونر بسکتبال ایران

نیز در این باره معتقد است :در سفرهای هوایی داخلی نسبت به پروازهای خارجی مشکلات بیشتر است زیرا صندلی‌های هواپیما فشرده تر است و نشستن روی آنها دشوارتر است.خرید لباس و وسایل شخصی به دلیل اینکه سایز مربوط به ما وجود دارد باید سفارش بدهیم مثلا پای من 50 است اما در ایران فقط تا سایز 46 وجود دارد و حتی در خرید سرویس خواب نیز همین مشکل را دارم،به هر حال قد بلند برای ما در زمین بسکتبال یک نعمت است و در خارج از زمین هم با وجود مشکلاتی که داریم باز هم با این موضوع کنار می آییم و رضایت داریم. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا انقدر پاهای بسکتبالیست ها بزرگه؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
کاش میشد کف پای اینها رو بوسید
آخرین اخبار