وزارت امور خارجه افغانستان خبر داد؛

چین برای دیپلمات‎های افغان برنامه آموزشی برگزار می‎کند

برنامه آموزشی تبادل تجارب در بخش های کنسولی، اداری و منابع بشری وزارت‎خارجه در آینده نزدیک از طرف چین برگزار می‎شود.

چین برای دیپلمات‎های افغان برنامه آموزشی برگزار می‎کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان می‎گوید که برنامه آموزشی مبادله تجارب برای بخش های کنسولی، اداری و منابع بشری این وزارتخانه در آینده نزدیک از طرف کشور چین برگزار می‎شود.
 
نصیراحمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امورخارجه با یاوجینگ، سفیر جمهوری خلق چین در کابل دیدار و هر دو پیرامون مسائل مختلف با یکدیگر گفتگو کردند.
 
در خبرنامه وزارت امور خارجه آمده است که در آغاز این ملاقات سفیر جمهوری خلق چین، ضمن اشاره به برنامه آموزشی مشترک سه جانبه افغانستان، چین و آمریکا برای دیپلمات های جوان افغانستان افزوده که در مدت اقامتش در بیجینگ با مسئولین بخش آموزش های مسلکی وزارت امور خارجه آن کشور نیزدیداری داشته و از راه اندازی برنامۀ آموزشی کوتاه مدت برای ارتقای ظرفیت بخش های کنسولی، اداری و منابع بشری وزارت امور خارجه افغانستان خبر داد.
 
سفیر خلق چین ضمن یادآوری مساعدت های کشورش به وزارت‎خانه‎ها و ادارات مختلف افغانستان، از مساعدت ۱۵ میلیون یِنی برای مبارزه علیه حوادث طبیعی به ادارات مربوطه افغانستان نیز خبر داد.

سپس نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با یاوجینگ، از مساعدت های بلاعوض آن کشور به دولت افغانستان بخصوص وزارت امور خارجه قدردانی نموده و در رابطه با برنامۀ آموزشی مشترک سه جانبه افغانستان، چین و آمریکا برای دیپلمات های جوان کشورش افزود: این برنامه در راستای ارتقای ظرفیت دیپلماتهای وزارت امورخارجه بسیار مؤثر بوده و مرحله انتخاب و معرفی کاندیدا جهت شرکت در این برنامه کوتاه مدت به اتمام رسیده است.
 
اندیشه با استقبال از برنامۀ آموزشی مبادله تجارب برای بخش های کنسولی، اداری و منابع بشری این وزارت که در آینده نزدیک از طرف آن کشور راه اندازی می‎شود، پیشنهاد کرد تا چین در قسمت ایجاد برنامه های آموزشی زبان چینی و همچنان کورس های کوتاه مدت تکنولوژی معلوماتی در وزارت امورخارجه را در برنامه های بعدی خود مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار