شاهرود؛

شرکت سفال شاهرود تعطیل شد

شرکت تولیدی آجر و سفال فخر شاهرود به علت نپرداختن بدهی گاز به مبلغ 150 میلیون تومان تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ مدیر شرکت سفال فخر شاهرودگفت: شرکت تولیدی آجر و سفال فخر شاهرود به دلیل رکود حاکم بر بازار و عدم توانایی در پرداخت بدهی گاز به مبلغ 150 میلیون تومان از 27 تیرماه تعطیل سالجاری با قطع شدن گاز تعطیل و منجر به بیکاری 30 کارگر این شرکت شد.
وی با اشاره به تعطیلی شرکت های آجر و سفال تال و پویا سفال شاهرود در یک یا دو سال گذشته به علت عدم پرداخت بدهکاری ها گفت: با تعطیلی این سه شرکت به طور متوسط 200 کار بیکار شدند.
مدیر شرکت سفال فخر شاهرود با بیان اینکه پس از برداشتن یارانه ها در دولت قبل علیرغم وعده های داده شده یارانه به بخش صنعت تعلق نگرفت افزود: قیمت حامل های انرژی برای صنایع به صورت سرسام آور افزایش یافت و بازار فروش صنایع همگام با رشد قیمت حامل های انرژی به ویژه گاز پیش نرفت.
فرومدی با اشاره به فشار وارد شده از سوی دولت به صنایع در پرداخت قبوض انرژی بیان کرد: شرکت سخال فخر نیز از یک سال گذشته سرمایه های شرکت نظیر زمین، ماشین و ... را فروخت تا قبض گاز پرداخت شود و از 27 تیرماه نیز به علت عدم توانایی در پرداخت قبض گاز شرکت تعطیل و هم اکنون نیز 200 میلیون بدهکاریم.
وی با اشاره به فروش آجر شرکت سفال فخر علاوه بر شهرستان شاهرود به شهرهای گرگان، سبزوار، تهران و ... تصریح کرد: فروش روزانه آجر این شرکت به طور متوسط مبلغ سه تا ده میلیون تومان بود و پس از پرداخت حقوق کارگران و بدهی ها به طور متوسط ماهانه حدود 10 تا 15 میلیون تومان به طور متوسط سرمایه وارد شهرستان می شد که متاسفانه با تعطیلی شرکت این موضوع متوقف شد.
مدیر شرکت سفال فخر شاهرود افزود: به طور متوسط ماهانه حدود 25 میلیون قبض گاز شرکت را پرداخت می کردیم که با احتساب 4 روز تعطیلی در هر ماه هزینه گاز مصرفی شرکت روزانه حدود یک میلیون تومان به غیر از قبوض آب و برق بود.
فرومدی گفت:سفال و آجر از خاک و صنایع کاری غیر فلزی است و به دلیل خشکسالی استان سمنان فراوان است و شرکت های آجر و سفال خاک را تبدیل به پول می کنند اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولان مشکلات فراوانی گریبانگیر صاحبان صنایع مختلف شده است.
وی مبلغ بدهی گاز شرکت آجر و سفال فخر را 150 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با اداره گاز شهرستان شاهرود صحبت کردیم و از آنها خواستیم بجای اینکه گاز را قطع کنند مهلتی در پرداخت بدهی گاز بدهند و زمانی که بازار رونق گرفت بدهی را پرداخت کنیم، اما اعلام کردند یک سوم از بدهی که معادل50 میلیون تومان است را پرداخت کنید و مابقی در دو قسط با فاصله زمانی 20 روز پرداخت شود.
فرومدی با بیان اینکه بابت حل مشکل شرکت تا کنون با مسئولان صحبتی نکرده ام و از این به بعد نیز صحبتی نخواهم کرد گفت: دریافت وام های با سود بالا برای حل موقت مشکل دردی از صاحبان صنایع دوا نخواهد کرد، وام ها شرایط بازپرداخت مناسبی ندارند، صاحبان صنایع باید زندگی خود را برای دریافت وام به عنوان وثیقه در گرو بانک بگذارند در حالیکه مسئولان دلی برای صنعت نمی سوزانند.
شرکت آجر و سفال فخر شاهرود 27 تیرماه سال جاری به علت عدم توانایی در پرداخت بدهی گاز به مبلغ یکصد و 50 میلیون تومان با قطع شدن گاز شرکت تعطیل و 30 کارگر این شرکت بیکار شدند.
شرکت آجر و سفال فخر شاهرود در جاده رودیان شاهرود قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: سفال ، شرکت ، شاهرود ، تعطیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
هی آقااگه شما این پولو پرداخت نکنی پس حقوقهای کلان کارمندان شرکت گاز از کجا پرداخت بشه