قم؛

کرامت انسانی، خط جدایی ما از استکبار است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جبهه ما جبهه دفاع ازکرامت انسانی در مقابل دشمنان کرامت انسانی است؛ آنچه استکبار جهانی در دنیا به منصه ظهور می‌رساند، دقیقا بر اساس مقابله با کرامت انسانی است.

کرامت انسانی، خط جدایی ما از استکبار است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت:‌ کرامت انسان، جایگاهی است که او را از دیگران متمایز می‌کند که این جایگاه از طریق عقل و قدرت تحلیل و تقوا مشخص شده و اکتسابی می باشد.

وی تأسی از قرآن را لازمه رسیدن به کرامت عنوان کرد و اظهار کرد: اگر انسان بخواهد به جایگاه کرامت برسد، باید از قرآن کریم، رسول کریم و انسان‌های برجسته با کرامت تأسی نماید.

تولیت آستان قدس رضوی منشأ کرامت را اصل خلیفه اللهی عنوان کرد و گفت: کار خلیفه، کاری است که در آن فکر و اندیشه و اخلاق فاضله و کریمه‎ وجود داشته باشد که خداوند آن را می پسندد؛ انسان باید جایگاه خلافت خود را شکل و رنگ ربانی بدهد که رسیدن به این مرحله تنها از تلمذ در نزد بزرگان دین امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا پیش از رسیدن به مقام شهادت، به مقام کرامت رسیدند؛ چراکه حاضر شدند جان خود را برای رسیدن به آرمان هایشان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در عالم، انسان‌های بخشنده بسیاری وجود دارند؛ اما همه آنها را کریم نمی‎نامیم؛ زیرا بسیاری از آنها برای جذب منافع و جلب نظر دیگران بخشندگی می‎کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آن بخشندگی ارزشمند است که از باب کرامت باشد؛ در این ایام باید به بزرگانی چون امام رضا(ع) حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و سید علاالدین حسین رجوع کرد و از این اولیای دین، درس کرامت گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تمام کسانی که ادعای حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است، باید ببینند که این تز آنها سبب شد که این همه جنایات در فلسطین و یمن و... ایجاد شود؛ زیرا نگاهشان به حقوق بشر، کریمانه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عالم جلیل القدر، آیت الله عیسی قاسم که خود او قانون اساسی بحرین را نوشته است، نفی بلد شود، با کدام قانون و مقررات انسانی انجام شده است؟ آنچه آیت‎الله شیخ عیسی قاسم، مورد حمایت قرار می دهد، کرامت انسانی است و آنچه آل خلیفه انجام می‎دهد، موضعی کاملا غیر انسانی بوده و دنیا باید در مقابل این سلب تابعیت و خدشه وارد کردن به این کرامت انسانی بایستد.

وی فاصله ما با جبهه استکبار را کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: جبهه ما جبهه دفاع از کرامت انسانی در مقابل دشمنان کرامت انسانی است؛ آنچه استکبار جهانی در دنیا به منصه ظهور می‎رساند دقیقا بر اساس مقابله با کرامت انسانی است.

تولیت آستان قدس رضوی کرامت انسانی را گمشده دنیای امروز برشمرد و گفت: سخن گفتن درباره امام رضا و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام در دنیا یک دعوت برای کرامت انسانی است؛ پیام دهه کرامت آن است که نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین و کلام خدا و پیام و ارزش‎هایی است که پرچمدار آن، ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.