سرنوشت غبارآلود زنان کشمیری در مستند «به پشت تابلو نگاه کن»

مستند «به پشت تابلو نگاه کن» در مورد سرنوشت زنان کشمیری بعد از مفقود شدن همسرانشان، پنجشنبه 14 مرداد از شبکه افق پخش می‌شود.

حسین برمهانی کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت :  مستند «به پشت تابلو نگاه کن» زندگی سه نسل از زنانی را دنبال می‌کند که گم شدن مرموز مردان کشمیر، زندگی آنها را دگرگون کرده است.

وی ادامه داد : حقیقت این است که از سال 1989 بیش از 10 هزار مرد در کشمیر تحت اختیار هند مفقود شده‌اند و خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.

برمهانی گفت: این مستند در طول سه سال تصویربرداری، زندگی سه زن را روایت می کند؛ یک پیرزن به نام مغلی، یک مادر میانسال و یک دختر جوان. پسر پیرزن در سال1990 مفقود شد و او اکنون سمبل مقاومت مادران کشمیر به شمار می‌رود.

این کارگردان عنوان کرد: «رفیقه» زنی نیمه بیوه که زندگی در برزخش را از سال 1997 آغاز کرد، از آن زمان او نمی‌داند که شوهرش زنده است یا مرده و «مهوش» دختر جوان که نگران آینده خود در این سرزمین است.

گفتنی است، فیلم «به پشت تابلو نگاه کن» جایزه اول سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را در بخش مستند به خود اختصاص داده و کاری از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که پنجشنبه 14 مرداد ساعت های 17 و 22.30 از شبکه افق پخش می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار