اصفهان؛

توافق هسته‌ایی نتیجه آن عدم پای‌بندی طرف مقابل به تعهدات خود بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: توافق هسته‌ایی نتیجه آن عدم پای‌بندی طرف مقابل به تعهدات خود بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهارداشت در حال حاضر مهمترین دغدغه، مسئله بیکاری است، و براساس آمار رسمی در حال حاضر 3.5 میلین نفر در ایران بیکار هستند و استفاده نادرست از نیروی کار قطعا برای جامعه زیانبار خواهد بود خوشبختانه در همین راستا جلساتی با عنوان کمیسیون اشتغال‌یابی در حال برگزاری بوده و در آن تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.
وی افزود: اعطای تسهیلات برای ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی در روستاهایی که فاقد فضای آموزشی مناسب هستند، اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه آبرسانی بهداشتی در روستا‌هایی که دارای محل تأمین آب هستند و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال خانواده‌ها نتایج جلساتی بود که با حضور ده‌یاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و مدیران ذی‌ربط اشتغال و توسعه روستایی در شاهین‌شهر برگزار شد.
حاجی دلیگانی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این منطقه بیان کرد: پیگیری برای دریافت اعتبارات لازم برای انتقال یکی از خطوط آبرسانی از منطقه شیرخانه به شهر گز با هزینه‌ای به میزان 600 میلیون تومان، تکمیل ورزشگاه بزرگ شاهین‌شهر با مشارکت بخش خصوصی، فعال‌سازی کنارگذر شرق اصفهان، تکمیل و تجهیز بیمارستان 94 تخت‌خوابی برخوار و توافق برای ایجاد یک ردیف ملی مناسب برای مدارس خیرساز نیمه‌ساز از جمله پیگیری‌های این سفر بود.
وی پیرامون کاهش نرخ سود‌های بانکی خاطرنشان کرد: اغلب بانک‌ها این قانون را اجرا کرده‌اند ولی متأسفانه برخی بانک‌های خصوصی هنوز اجرا نکرده‌اند که بانک مرکزی باید در این مورد پیگیری های لازم را انجام دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارتباط با تلاش دولت در کاهش و تک رقمی کردن نرخ سودهای بانکی ادامه داد: در کل کاهش نرخ سود‌های بانکی گشایش و رونق اقتصادی را به همراه دارد و با توجه به اینکه امروز در بازار هیچ شغلی با بازده 18 درصد وجود ندارد کاهش نرخ سود‌های بانکی می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد.
وی افزود: با این حال بعید است که نرخ این سودها تک رقمی شود چراکه در این صورت حجم نقدینگی در کشور نزدیک به 3 برابر افزایش می‌یابد و آثار تورمی آن غیرقابل کترل می‌شود، در نتیجه سود بانکی تا پایان سال نهایتا 3 درصد کاهش می‌یابد.
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس پیرامون احداث فرودگاه در این منطقه گفت: اینکه در کلان‌شهرهای بزرگ مانند اصفهان بیش از یک فرودگاه وجود داشته باشد از لحاظ پدافند غیرعامل امری منطقی است و با توجه به ظرفیت‌هایی مانند باند پرواز و برج مراقبت که منطقه شاهین شهر دارد اگر بتوانیم مصوبه منطقه ویژه اقتصادی را از مجلس بگیریم برای راه‌اندازی این فرودگاه هم اقدام خواهیم کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.