ناظری‌ها رکورد زدند!/ چهار هزار نفر به «ناگفته‌»ها در برج میلاد گوش سپردند

شب گذشته کنسرت «ناگفته» شهرام و حافظ ناظری در فضای باز برج میلاد با حضور پرشور بیش از چهار هزار نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته کنسرت «ناگفته» شهرام و حافظ ناظری در فضای باز برج میلاد با حمایت موسسه آوای هنر و با حضور پرشور بیش از چهار هزار نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

در ابتدا شهرام ناظری با خواندن بیت «من به هرجمعیتی نالان شدم/ جفت بد حالان و خوشحالان شدم» برنامه را آغاز کرد و گفت: به شما خیر مقدم می‌گویم. از اینکه ما را حمایت می‌کنید و باعث سرافرازی ما می‌شوید، تشکر می‌کنم.

وی تصریح كرد: این عشق شما همان چیزی است که باعث شده طی این سال‌ها با وجود ناملایمات، بنده و افراد دیگر بمانیم؛ وگرنه خارج از مرزها می‌توانستیم به راحتی به کارمان ادامه بدهیم.

وی افزود: ما به خاطر آب و خاک و عشق به هموطنان نرفتیم و ماندیم. با وجود اینکه کوچکترین و کمترین امکانات را در اختیار داشتیم. بنده در این سال‌ها 50 اثر را با عشق و کمک دوستان در منزل تهیه و عرضه كردم.

ناظری عنوان کرد: استقبال این چند روزه شما نیز انرژی مضاعف و دلگرمی چندین برابر به ما داد تا مصمم و به بهترین شکل به فعالیتمان ادامه دهیم. از صمیم قلب و از طرف گروه موسیقی به خاطر حضورتان تشکر می کنم. این عشق برای ما و جزو خاطرات ما باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اجرای امشب که تلفیقی از چهار سبک متفاوت موسیقی است، به دل شما بنشیند. البته طبیعی است کسانی که اینجا برای دیدن این سبک موسیقی حضور دارند هنر، فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی را به خوبی می شناسند.

ناظری یادآور شد: عملکرد رسانه‌ها خوب نبوده و اصرار دارند که سلیقه هنری مردم افت کرده است. اما باز شاهدیم مردم ایران برای دیدن برنامه های هنری که اصول و ذهنیت صمیمی در آن وجود دارد، کوتاهی نخواهند کرد. مردم با حضور پر شورشان به مسئولان امور فرهنگی که تمایل به پیشرفت و ارتقای جامعه ندارند، درس عبرت می دهند.

وی ادامه داد: اگر برای مردم ایران موسیقی و هنری درست و با اصالت عرضه شود، استقبال خواهند کرد.

مخاطبان پس از اتمام صحبت‌های شهرام ناظری شاهد تکنوازی ویولن بودند. بعد از آن، این استاد آواز شروع به خواندن غزل «من که حیران ز ملاقات توام/ چون خیالی ز خیالات توام» کرد و در ادامه با حافظ ناظری آواز سر دادند.

شهرام ناظری تاکید کرد: به خاطر این همه دقت، سکوت و توجه شما سپاسگزارم. اتفاقی که برای ما در اجرا، بسیار خوب خواهد بود. چنانچه فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا با این تعداد جمعیت، سکوت حکمفرما باشد.

وی در سخنانی با تشكر از حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای مرادخانی از سال های دور و خارج از پست هنری شان یار هنرمندان بوده‌اند و رابطه دوستانه ای با آن ها دارند.
 
ناظری كه شعر «یک شب آتش در نیستانی فتاد/ سوخت چون عشقی که بر جانی فتاد» را برای برنامه بعدی در نظر گرفته بود، پس از اجرای این بخش اظهار داشت: زمانی که موسیقی شروع می شود به نحوی سکوت می کنید که انگار چهار هزار نفر اینجا حضور ندارند! این نشانه حس هنرشناسی و دقت مردم ایران است. چنانچه برای جهانیان نیزشگفت انگیز است.
 
شوالیه آواز ایران افزود: با اینکه شما شاهد ترکیبی از موسیقی هستید که هضمش آسان نیست و نیازمند تربیت شنونده است اما خوشبختانه این ظرفیت و تربیت بیش از حد در شما وجود دارد. نمی دانم چطور جوابگوی این همه دقت، محبت و شعور بالا باشم؟
 
ناظری به خاطر سکوت و همراهی مناسب حاضران با اجرای قطعات آلبوم «ناگفته»، آهنگ «اندک اندک جمع مستان می رسند» را بدون ساز و به صورت افتخاری برای حاضران خواند و بیان کرد: این جایزه‌ای بود برای سکوت و دقت بالای شما عزیزان.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در این قسمت غزلی از مولانا را که تلفیقی از موسیقی و کلام همراه با ارکستر است، دو آوازه و به صورت بداهه برای شما اجرا خواهیم کرد. این مثنوی را هرکسی با حس و حال خود اجرا کرده، ما نیز با حس و حال خودمان اجرا خواهیم کرد.

پس از اجرای غزلی از مولانا، حافظ ناظری در صحبت هایش عنوان كرد: باعث افتخار و سرافرازی ماست که در کنار شما قرار بگیریم و از سکوت و انرژی شما سپاسگزاری می کنم.
 
وی ادامه داد: برنامه امشب با تمام نقاط ضعف و قوت نتیجه حدود 15 سال زحمت و تمرین بود.  ما نیز تلاش کردیم تا به بهترین شکل آن را تقدیم شما کنیم.
 
وی افزود: شما امشب با چهار موسیقی ملی، سنتی، کلاسیک و آواز اپرا طرف بودید که امیدوارم به اندازه کافی لذت برده باشید.
 
حافظ ناظری اظهار داشت: ما هنرمندان وظیفه داریم با زبان خودمان اصالت ایرانی را به تمام دنیا عرضه کنیم. 
 
وی با گلایه از نبود صندلی مناسب برای نشستن مخاطبان در اجرای کنسرت بیان کرد: شاید این فضای به وجود آمده محقر باشد، اما برای رسیدن به آن ماهها و سالها زحمت کشیده شده است. تنها چیزی که داغش به دلم ماند آماده کردن چهار هزار صندلی مناسب و یک شکل برای حضور شما بود. البته تلاش زیادی جهت پیدا کردن این تعداد صندلی با كیفیت بهتر صورت گرفت اما این تلاش موفقیت آمیز نبود. امیدوارم در آینده این مشکل نیز حل شود تا ما شرمنده شما نشویم.

ناظری ادامه داد: قرار بود «ناگفته» با موزیسین‌های خارجی برگزار شود. به شخصه باور با نوازندگان ایرانی هم می‌توان آن را اجرا کرد. باید بگویم کسانی که هم اکنون شاهد اجرای آنها هستید، بسیار بااستعداد، خلاق و هنرمند هستند. چنانچه به نوعی باور من را تغییر دادند و به آنها افتخار می کنم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان كرد: مطمئن باشید دفعات بعد با کارهای جدیدتر در خدمت شما خواهیم بود.

شهرام ناظری قبل از اجرای آخرین بخش از کنسرت با تشکر و قدردانی از هنرمندان حاضر در جمع و دست اندرکاران برگزار کننده، گفت: امیدوارم در دوره های بعد با دستی پر و آثاری جدید که مبنای اصالت داشته باشد، بتوانیم در خدمت شما باشیم.

در پایان قطعه «آب حیات عشق را/ در رگ ما روانه کن» برای حاضران اجرا شد.

پس از اتمام کنسرت، حافظ ناظری سی دی‌هایی که علاقه‌مندان خریداری کرده بودند، امضا کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت.
 
گفتنی است؛ حضور بیش از چهار هزار نفر در یک کنسرت موسیقی سنتی در نوع خود تامل برانگیز و خوب خواهد بود. کنسرتی که حاضران در آن از ابتدا تا پایان به موقع سکوت اختیار می کردند و در زمان خود دست به تشویق های مستمر می زدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار