کرمان؛

نقش حیاتی اطلاع رسانی در جوامع

امام جمعه موقت کرمان به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد وگفت : خبرنگاران بسیار تلاش می‌کنند و اطلاع‌رسانی کار بسیار مهم و حیاتی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی انسان‌ها به دنبال کار متناسب با شان خود و رزق و روزی حلال برای بی‌نیازی از دیگران و به ویژه دشمنان باشند.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: ارکان اقتصاد مقاومتی شامل تکیه بر نیروهای داخلی ، ظرفیت‌ها و امکانات هر منطقه، مدیریت مصرف، تولید کالای داخلی و پرهیز از کالای خارجی به ویژه کالای قاچاق است.

حجت الاسلام قاسمی‌زاده همچنین افزایش تراز تجاری یک کشور و ملت را یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اگر کشوری بخواهد به مسیرش ادامه دهد و به هدف درست برسد باید دارای اقتصاد تراز باشد.

وی اضافه کرد: بیش از یک هزار میلیارد دلار در دوران جنگ به کشور ما خسارت وارد شد و باید در واردات و صادرات نیز تراز تجاری را رعایت کنیم در حالی ‌که بعضی از واردکنندگان با وارد کردن کالاهای نامرغوب به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند، تولید را راه بیندازیم تا از حالت رکود خارج شویم.

حجت الاسلام قاسمی‌زاده یادآور شد: سرمایه‌گذاری خارجی نیز موجب ورود پول به کشور می‌شود، اما باید تراز و توازن سرمایه‌گذاری هم وجود داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود اتکا به فروش نفت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: در دولت یازدهم و طی سال جاری قرار است پایین‌ترین سطح اتکا به درآمدهای نفتی اتفاق افتد و این را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه موقت کرمان با تبریک دهه کرامت افزود: سالانه حدود 20 میلیون نفر زائر حرم حضرت معصومه(س) هستند.

وی گفت: در هفته گذشته جمعی از مردم استان‌های مختلف از جمله استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که پیشرفت ایران اسلامی و مردم، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی برای رسیدن به اوج، مبارزه با کالای قاچاق از مهمترین نکات مطرح شده در این دیدار بود.

وی تصریح کرد: رهبری همچنین فرمودند "آمریکایی‌ها ناقض برجام هستند و قرار بود، تحریم‌ها یکجا برداشته شود اما این اتفاق روی نداد و من از اول هم خوشبین نبودم و گفتم، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند".

حجت الاسلام قاسمی‌زاده تاکید کرد: ایرانی باید خودش را وارد میدان و عرصه کار کند و وابستگی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تمام افرادی که قصد دارند در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یابند باید در سایت سازمان حج و زیارت نام‌نویسی کنند تا شاهد راهپیمایی باشکوه و مقتدرانه باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار