نصیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اعطای کمک هزینه 28 میلیاردی به 46 هزار نفر از بازماندگان متوفی

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: 46 هزار و 2 نفراز بازماندگان متوفی تا پایان سال 94 از کمک هزینه کفن و دفن استفاده کرده اند.

اعطای کمک هزینه 28 میلیاردی به 46 هزار نفر از بازماندگان متوفیسیروس نصیری مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: 46 هزار و 2 نفر از بازماندگان  بیمه شده سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 94 از کمک هزینه کفن و دفن استفاده کرده اند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی برای اعطای کمک هزینه به بازماندگان متوفی در سال 94، 28 میلیارد و 530 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: هدف از پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه شدگان متوفی، جبران قسمتی از هزینه هایی است که  براساس بند 18 ماده 2 قانون تامین اجتماعی با مبلغ مقطوع  به بازماندگانی که عهده دار هزینه کفن و دفن می شوند، تعلق می گیرد.

نصیری ادامه داد: بر اساس ضوابط و قوانین تامین اجتماعی، کمک هزینه کفن و دفن علاوه بر بازماندگان بیمه شدگان اجباری و اختیاری، به بازماندگان بازنشستگان، از کار افتادگان کلی و مقرری بگیران بیمه بیکاری متوفی نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه ای با سازمان باشند مشمول دریافت کمک هزینه نمی شوند، تاکید کرد: برقرار بودن ارتباط بیمه شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه شده متوفی است، اما اگر بیمه شده قبل از فوت به دلیل بیماری و بارداری به صورت موقت ارتباط کاری با کارفرما نداشته باشد، مشمول دریافت کمک هزینه خواهد شد.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: این کمک هزینه بابت فوت همسر در صورت احراز شرایط قانونی، پس از انجام مراحل کفن و دفن، با ارئه گواهی فوت و دفترچه درمانی بیمه شده از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی به بیمه شده و مستمری بگیر اصلی پرداخت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار