جنگ آمریکا علیه داعش وارد سومین سال می‌شود/ آیا مداخله آمریکا در عراق و سوریه قانونی است؟

یک افسر آمریکایی از اوباما به دلیل ورود غیرقانونی به جنگ علیه داعش در سوریه و عراق، شکایت کرد.

جنگ آمریکا علیه داعش وارد سومین سال می‌شود/ آیا مداخله آمریکا در عراق و سوریه قانونی است؟
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یواِس‌نیوز، جنگ آمریکا علیه گروه تروریستی داعش که به طور رسمی اعلام نشده، یکشنبه وارد سومین سال خود می‌شود. بحث‌ها در خصوص قانونی بودن این جنگ بالا گرفته است و تاکنون مجوزی از سوی کنگره برای ادامه این جنگ صادر نشده است.

کاپیتان «ناتان مایکل اسمیت» علیه «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ورود غیرقانونی به جنگ با داعش اقامه دعوی کرده است. احتمالاً تصمیم‌گیری در این خصوص پاییز صورت می‌گیرد. این کاپیتان آمریکایی معتقد است ورود این کشور به جنگ موجب بی‌ثباتی عراق و سوریه شده است.

اسمیت که یک افسر اطلاعاتی و مشغول به خدمت در کویت است، در ماه مه دعوی خود را در دادگاه مطرح کرد. وزارت دادگستری موقعیت اسمیت برای طرح چنین موضوعی را مورد سوال قرار داد. همچنین این ارگان اعلام کرد چنین موضوعاتی در دادگاه مطرح نمی‌شود و آغاز این جنگ مجاز است.

وکلای دولت در این خصوص می‌گویند:« دادگاه برای حل این چالش نه تنها باید درباره تصمیم رئیس‌جمهور در خصوص انتخاب داعش به عنوان یک هدف نظامی مجاز قضاوت کند، بلکه باید بدون دسترسی به اطلاعات مرتبط و درحالیکه این تنش نظامی جریان دارد، تصمیم قاطعی بگیرد.»

دولت اوباما ادعا می‌کند براساس مجوزی که در سال 2001 و پس از حملات 11 سپتامبر به منظور استفاده از نیروی نظامی صادر شد، جنگ علیه گروه تروریستی داعش نیز مجاز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار