قزوین؛

کلنگ زنی مجموعه ورزشی دانشکده فنی حرفه شهید بابایی

کلنگ احداث مجموعه ورزشی دانشکده خیر ساز فنی حرفه ای شهید بابایی قزوین به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این مجموعه در زمینی به مساحت هزار و 600 متر با زیر بنای 2 هزار مترمربع ساخته می شود .

کلنگ زنی مجموعه ورزشی دانشکده فنی حرفه شهید بابایی

برای ساخت این مجموعه 20 میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شده است که 6 میلیارد آنرا موسسه خیریه رضی الله الوالدین و مابقی از اعتبارات دولتی و سایر خیرین تامین می شود .

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی دراین مراسم گفت : در جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند  توسعه 1404 ، بلحاظ علم از برنامه ها جلو است  اما از نظر تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی علوم،  وضعیت اینگونه نیست .

داود محمدی در ادامه حلقه مفقوده امروز کشور را ارتباط کمتر صنعت با دانشگاهها بیان کرد .
نماینده مردم قزویین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  در ادامه گفت: 42 درصد از فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی به علت نداشتنن مهارت بیکارند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به صنعتی بودن استان قزوین اشاره و بر ضرورت توسعه دانشکده های فنی حرفه ای با هدف توسعه اشتغال  تاکید کرد .

زر آبادی در ادامه وجود مراکز فنی حرفه ای را گامی مهم در مهارت آموزی و اشتغال در جامعه یاد کرد .

میردامادی مشاور اجرایی و امور مجلس دانشگاه فنی حرفه ای هم  در این مراسم بر ضرورت تبیین  جایگاه دانشگاه فنی حرفه ای و شناساندن هر چه بهتر این مراکز تاکید کرد . 

در ادامه مدیر کل طرح های عمرانی فنی حرفه ای با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات و دستگاههای مراکز فنی حرفه ای افزود: با نوسازی دستگاهها و آزمایشگاهها زمینه آموزش های نوین به مهارت آموزان فراهم می شود .

میری از کمبود اعتبارات فنی حرفه ای  هم گفت و اضافه کرد :  پارسال  300 میلیارد ریال اعتبار برای 170دانشکده در کشور  اختصاص یافته که این میزان نسبت به خدماتی که این دانشگاهها ارائه می کنند ناچیز است .

هزار و 800 دانشجو در 9 رشته در دانشکده فنی حرفه ای شهید بابایی قزوین تحصیل می کنند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.