سراوان

قاچاقچی شیر درتور نیروهای سپاه سراوان+ تصاویر

فرمانده سپاه سراوان گفت: نیروهای سپاه سراوان یک قاچاقچی شیر را در مرز این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛سرهنگ پودینه گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حمل یک محموله قاچاق حیوانات وحشی، به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

عصر دیروزپاسداران پاسگاه مرزی روتک با خودروی قاچاقچیان برخورد کردند که قصد خروج یک قلاده شیر راازمرز سراوان به کشور پاکستان داشتند که بلافاصله ماموران وارد عمل شدند. 

قاچاقچی شیر درتور نیروهای سپاه سراوان+ تصاویر

قاچاقچی شیر درتور نیروها سپاه سراوان+ تصاویر

سرهنگ پودینه گفت: در این رابطه یک قاچاقچی  دستگیر ویک قلاده شیر کشف شد. 

در حال حاضر این بچه شیر جنگلی در دامن پرمهر محیط بانان سراوانییک گونه نادر بچه شیر که چند روز قبل توسط ماموران سپاه سراوان از قاچاقچیان کشف شد، هم اکنون تحت مراقبت محیط بانان محیط زیست این شهرستان است.

قاچاقچی شیر درتور نیروها سپاه سراوان+ تصاویر

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان ، سیب و سوران و مهرستان گفت: این گونه جانوری در زمان تحویل به این اداره بدلیل سن کم و همچنین نداشتن تغذیه مناسب در وضعیت بدی قرار داشت.

دهقان نژاد سن این بچه شیر را 4 ماهه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بچه شیرها تا 6 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کنند، این بچه شیر نیز توسط شیشه شیر و بصورت دستی در حال تغذیه است. 

قاچاقچی شیر درتور نیروها سپاه سراوان+ تصاویر

وی همچنین از معاینه این حیوان توسط دامپزشکی شهرستان و تزریق واکسنهای لازم نیز خبر داد و گفت: این بچه شیر هم اکنون در سلامت کامل بسر می برد و برای اطمینان و حفاظت بیشتر از آن در قرنطینه اداره محیط زیست سراوان نگهداری می شود. 

قاچاقچی شیر درتور نیروهای سپاه سراوان+ تصاویر

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان ، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به اینکه این گونه جانوری در معرض انقراض است افزود: اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست وضعیت بقای گونه شیر را در حالت آسیب پذیر اعلام کرده است.

قاچاقچی شیر درتور نیروهای سپاه سراوان+ تصاویر

شیر جنگلی یکی از نادرترین گونه های جانوری و پس از ببر دومین جانور نیرومند در جهان و زیستگاه اصلی اش قاره های آفریقا، آسیا و کشور هندوستان است.

توله شیر کشف شده هم اکنون در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تحت تیمار و مراقبت قرار دارد. در صورت تایید سلامت به مراکز مجاز نگهداری حیوانات سپرده می شود.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ع-پ

برچسب ها: قاچافچی ، شیر ، درتور ، سپاه ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.