حواشی داغ مجلس؛

از مدافعين «كاظم» تا دل پُر يك نماينده/ تعطيلات به سبك «لاريجانی»/ چه خبر از صندلی شماره 184!

حواشی جلسه علنی امروزخانه ملت به تعطيلات دو هفته‌ای رئيس مجلس كشيده شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سرآغاز دهه کرامت بود و روز خبرنگار، جلسه ای كه از حواشی بی بهره نماند.

 جلسه امروز هم از ابتدا به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

**به رنگ گلايول

مجلس پس از دو هفته تعطیلات تابستانی در حالی زنگ شروع به کارش مجددا نواخته شد که بر روی میز نمایندگان به مناسبت دهه کرامت شاخه‌های رنگارنگ گل‌های گلایل قرار داشت، گل‌هایی با رنگ‌های سفید، قرمز و زرد. 

علی لاریجانی امروز هم نطق چند دقیقه‌ای داشت و پیش از هر موضوعی روز خبرنگاران را علی‌الخصوص به خبرنگاران پارلمانی تبریک گفت.


از مدافعين «كاظم» تا دل پُر يك نماينده/ تعطيلات به سبك «لاريجاني»/ دور و بر صندلي 184 چه خبر بود؟

** مدافعين كاظم

دستور اول جلسه امروز مجلس به بررسی لوایح اعاده شده از شورای نگهبان اختصاص داشت و نمایندگان بیشترین وقت خود را صرف این موضوع کردند. اما دیدگاه‌های موافقین و مخالفین درباره دستور جلسه وقتی از ریل خارج شد که موضوع انتشار خبر زندانی شدن یک نماینده حواشی مجلس را داغ کرد. 

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه که در پی بررسی لایحه مذکور تقاضای تذکر داده بود در پایان اظهارات خود از جلالی دفاع كرد.

اين نماينده مجلس خطاب به لاريجاني گفت: کاظم جلالی یکی از زحمت‌کشان نظام است که زحمات زیادی طی مجالس گذشته کشیده است، وي هیچ گونه ارتباطی با مسائل مالی ندارد، از شما می‌خواهم طبق سوگندی که برای دفاع از شأن مجلس خورده‌اید، از این نماینده نیز دفاع کنید.

موضوع انتشار خبر زندانی شدن کاظم جلالی اما در ادامه رئیس مجلس را هم به واکنش وا داشت تا اینکه وی در پاسخ به قاضی پور به صراحت تاكيد كرد: تذکر شما به جا است، در این زمینه معتقدم بداخلاقی انجام شده است. حتما باید قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کند.

اما این پایان دفاع برخی نمایندگان از رئیس فراکسیون سوم مجلس نبود و در ادامه مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون سومی‌ها هم از جلالی دفاع کرد. 

لاهوتی در پایان تذکر خود با فریادهای بلندی می‌گفت: خبری که علیه کاظم جلالی مطرح شده باید به سرعت پیگیری شود.

وی که خطاب به لاریجانی صحبت می‌کرد ادامه داد: شما به عنوان ریاست مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنید.

این در حالی بود که لاریجانی هم این بار مقداری سریعتر به تذکرات در این رابطه پاسخ داد و گفت: باید با سایت نامربوط که این اقدام را انجام داده برخورد شود. 

البته ماجرای انتشار خبر بازداشت کاظم جلالی موضوعی نبود که ریاست مجلس تنها بخواهد امروز در صحن به آن واکنش نشان دهد چرا که وی در جلسه روز گذشته خود با خبرنگاران پارلمانی به مناسبت روز خبرنگار، خبر انتشار زندانی شدن جلالی و وساطت وی برای آزادی این نماینده را خلاف اندر خلاف دانسته بود.

از مدافعين «كاظم» تا دل پُر يك نماينده/ تعطيلات به سبك «لاريجاني»/ دور و بر صندلي 184 چه خبر بود؟


**ديدارهاي دوجانيه / دور و بر صندلي 184

صحن علنی امروز محل دیدارهای دوجانبه برخی نمایندگان هم بود و در پي آن کاظم جلالی پس از دفاع برخی از نمایندگان از وی، به سکوی هیئت رئیسه مجلس آمد و با لاریجانی خوش و بشي کرد.

جلالی در ادامه پیاده روی خود در جایگاه هیئت رئیسه جلسه‌ای هم با فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی ترتیب داد و با وی چندین دقیقه هم کلام ش.

دیدارهای دوجانبه جلسه علنی امروز به همین جا ختم نشد و دور و بر صندلی 184 هم شلوغ بود.

محمدرضا عارف که در بیشتر اوقات با تکیه بر صندلی خود به موضوعات مورد بررسی صحن علنی مجلس گوش فرا می‌داد در برخی لحظات صحن علنی امروز با چند تن از نمايندگان گفتگويي چند دقیقه‌ای داشت.

تاج گردون از جمله نمایندگانی بود که صحبت‌هایش با رئیس فراکسیون امید طولانی شد و در ادامه هم الياس حضرتی چند دقیقه‌ای با عارف گفت‌وگو کرد تا اینکه بهروز نعمتی هم پس از سلام و علیک، چند دقیقه‌ای با عارف هم کلام شد.

البته طبق مشاهدات در صحن، رئیس فراکسیون امید از جمله نمایندگانی است که همواره با شروع جلسه علنی بر صندلی خود تکیه مي دهد و تنها پس از اتمام جلسه از صندلی خود بلند می‌شود.

تعطيلات لاريجاني

با اين حال حواشي صحن علني مجلس تمامي نداشت تا اينكه مجددا نادر قاضي پور حاشيه سازي كرد.

وي كه مجددا براي قرائت تذكري تربيونش باز مي شد اينبار به تعطيلات لاريجاني گير داد.

قاضي پور گفت: خوشحاليم كه شما انقدر در جلسه امروز با ما همكاري مي كنيد به نظر مي رسد كه دوهفته تعطيلات به شما خوش گذشته است، كه اين بذله گويي قاضي پور منجر به خنده لاريجاني شد و در پاسخ به قاضي پور گفت: ظاهرا تعطيلات به شما هم خوش گذشته است. ما كه تهران بوديم ولي شما كه ظاهرا اروميه بوديد بيشتر خوش گذشته است كه اين پاسخ لاريجاني باعث خنده برخي نمايندگان شد.


از مدافعين «كاظم» تا دل پُر يك نماينده/ تعطيلات به سبك «لاريجاني»/ دور و بر صندلي 184 چه خبر بود؟

غيرت لاريجاني/ شما درياچه اروميه را احيا كنيد!

اما شوخي لاريجاني و قاضي پور در حالي به پايان رسيد كه قاضي پور پاي درياچه اروميه را به صحن باز كرد.

وي كه از زيبايي‌هاي اروميه مي‌گفت در ادامه به چيت چيان و خانم ابتكار انتقاد كرد.

قاضي پور گفت: چيت‌چيان و خانم ابتكار درياچه اروميه را خشك مي‌كنند. خواهش مي كنيم مجددا جلسه‌اي ترتيب دهيد تا اين درياچه را شما احيا كنيد. ما غيرتي از اين دوستان نديديم!



 دل پُر يك نماينده

حواشي جلسه علني امروز مجلس اما پاياني نداشت تا اينكه لاريجاني از دل پر نماينده‌اي گفت.

زهرا سعيدي كه در جريان بررسي لايحه تاسيس و اداره مدارس و مراكز آموزشي و پرورشي غير دولتي انتقاداتي به وزارت آموزش و پرورش داشت كه در ادامه لاريجاني پس از طولاني شدن انتقادات اين نماينده به اين وزارتخانه گفت: به گمانم شما دلتان از وزارت آموزش و پرورش پُر بود و مي خواستيد اين موارد را يكجا مطرح كنيد كه اين اظهارات لاريجاني باعث خنده نماينده مذكور و برخي از نمايندگان مجلس شد.

اما رفته رفته از حواشي صحن علني امروز مجلس كاسته شد تا نمايندگان به ساير وظايف خود در بيرون از مجلس رسيدگي كنند و هجدمين جلسه پارلمان پايان يابد.

از مدافعين «كاظم» تا دل پُر يك نماينده/ تعطيلات به سبك «لاريجاني»/ دور و بر صندلي 184 چه خبر بود؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار