قزوین؛

استفاده بهینه، موجب عدم خاموشی برق در استان

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: ایران 2درصد انرژی جهان را مصرف می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ پاک نژاد ، در همایش مصرف برق که با حضور بانوان کارمند در دستگاه های اجرایی استان برگزارشد گفت:  ایران، یک درصد، جمعیت جهان را دارد اما 2 درصد انرژی جهان را استفاده می کند و باید روند مصرف انرژی را مدیریت کنیم.



پاک نژاد افزود: بهینه و درست مصرف کردن باید اولویت هر خانواده ایرانی قرار گیرد و این جزء با آموزش میسر نیست.

این کارشناس ارشد مدیریت مصرف برق افزود:  در کاهش مصرف برق و انرژی، بانوان در خانواده نقش مهمی بر عهده دارد، زیرا استفاده از وسایل سرمایشی و همچنین لوازم برقی، و درست استفاده کردن از آنها، می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

بگفته پاک نژاد ، وسایل برقی حتی در حالت استراحت ، 10 درصد انرژی معادل هر ساعت 10 وات مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: ساختمان های ایرانی 6 برابر کشورهای اروپایی انرژی مصرف می کنند که در ساعات پیک مصرف، این میزان به 50 درصد افزایش می یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم تجمل گرایی و الگو پذیری از فرهنگ غربی از  عامل افزایش مصرف انرژی بیان کرد.

بیدخام افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی کم خوردن و کم مصرف کردن نیست بلکه بهینه مصرف کردن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم در این همایش گفت: مصرف برق در پنجم مرداد از 738 مگا وات فراتر رفت و به مرحله هشدار رسید که با کنترل آن، خاموشی در استان رخ نداد.

بهادیوند چگینی افزود: درتابستان، با کمبود تولید برق مواجه ایم که مشترکین باید، در ساعات اوج مصرف، از لامپ های کم مصرف و رشته ای و همچنین لوازم برقی با توان بالا و مصرف کم برق، استفاده کنند.

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی در استان اظهارکرد: 840 روستا و 25 شهر و حتی دورترین نقطه استان، از نعمت برق بهره مند اند اما مشترکینی که مصرف شان از 300 کیلو وات بگذرد باید بهای بیشتری را پرداخت کند.

بگفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق؛ بهای برق در استان برای هر کیلووات 95 تا 100 تومان است که در بخش کشاورزی 11 تومان و در بخش صنعتی نیز 37 تومان است.

بهادیوند اضافه کرد: مصرف انرژی در کشورمان 14 برابر کشور ژاپن است و ایران جزء پر مصرف ترین هاست بگونه ای که رتبه دهم انرژی در جهان را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.