آبادان؛

پیگیری بیمه تنه نخل در خرمشهر

خواسته نخلداران خرمشهری بیمه کردن تنه نخل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه بحث بیمه تنه نخل در حال پیگیری است، گفت: دولت باید در این زمینه ورود کند تا علاوه بر محصول، تنه درختان نیز بیمه شود زیرا با توجه به شرایط اقلیمی خرمشهر و گرمای هوا امکان از بین رفتن نخیلات وجود دارد.

محمد مطرودی  افزود: با توجه به گرمای هوا امکان آتش‌سوزی در مزارع شهرستان وجود دارد که این مسأله موجب از بین رفتن تنه نخیلات می‌شود و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، دیگر کشاورز توان احیا و کاشت درخت جدید را ندارد.

 وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید علاوه بر محصول به تنه نخیلات نیز تعلق بگیرد تا در صورت آتش‌سوزی، بروز بیماری‌ها و ... بیمه با جبران خسارت، بخشی از مشکلات کشاورز را حل کند تا او بتواند به حیات خود ادامه دهد.

 مطرودی افزود: در حال پیگیری هستیم تا تنه درختان نخل خرمشهر بیمه شوند و کشاورزان بتوانند با خیال آسوده به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به بیمه حدود 1100 هکتار از نخیلات شهرستان گفت: بیمه تنها به 50 درصد از کشاورزانی که سال گذشته محصول خود را بیمه کرده بودند، خسارت پرداخت کرده و به باقی کشاورزان تاکنون هیچ خسارتی پرداخت نشده که این مسأله موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

مطرودی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرده که دچار مشکلاتی مالی است و اعتباری برای پرداخت خسارات ندارد اما امیدوارم به تعهدات سال گذشته خود عمل کند و مشکلات کشاورزان را کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.