مرمت موزه استاد صنعتی متوقف شد!

با وجود اینکه مسئولان از خاتمه مرمت موزه استاد صنعتی تا پایان تابستان خبر داده بودند، این امر به دلیل نبود اعتبارات لازم متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود دو سال پیش مرمت موزه استاد صنعتی زیر نظر سه نهاد متولی یعنی هلال احمر به عنوان مالک بنا، سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای مرمت و ساماندهی فضای بیرونی آن و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به عنوان متولی بناهای تاریخی در سطح این شهر با امضای قراردادی سه جانبه آغاز شد.

طی مصاحبه‌ای که خرداد ماه سال جاری با مسئولان مرمت بنا داشتیم، قرار بود تا پایان تابستان سال جاری کار مرمت این بنای تاریخی به اتمام برسد. اما این اتفاق رخ نداد!

پنجشنبه 14 مرداد ماه سال جاری، طی بازدیدی که از موزه داشتیم، یکی از پیمانکاران مرمت بنا از تعطیلی این کار، به علت نبود اعتبارات لازم خبر داد.

در پی این امر به سراغ فرهاد علی اکبری مدیر موزه‌های هلال احمر رفتیم.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعطیلی مرمت موزه استاد صنعتی گفت: مرمت بنا زیر نظر شهرداری است و بخش فرهنگی زیر نظر ما انجام می‌شود. به طور کلی در خصوص مرمت اصل بنا می‌توان گفت گچ‌بری، سقف، دیواره‌ها و غیره اتمام پیدا کرده و تنها مرمت بخش داخلی آن باقی‌مانده است.

وی در ادامه در خصوص طولانی شدن زمان مرمت نقاشی‌ها و مجسمه‌ها گفت: 96 درصد کار مرمت نقاشی‌ها به اتمام رسیده است. در زمینه مجسمه‌ها هم مسئول مربوطه، به مدت دو هفته روی مجسمه‌ها کار کرد. از آخر هفته مرمت مجسمه‌ها با تصویب مجدد بودجه آغاز می‌شود.

اخلاصی مدیر عمران پروژه در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نبود بودجه برای پیمانکاران پروژه گفت: با توجه به تفاهمنامه‌ای که با شهرداری منطقه 12 و زیباسازی تهران داشتیم، قرار شد ادامه کار با شهرداری باشد. به دلیل اتمام مدت قرارداد، بخشی از اعتبارات تخصیص داده نشد. مرمت اصل بنا تکمیل شده و تنها امور داخلی ساختمان مثل برق و آسانسور باقی مانده است. طبق آخرین توافقات، ظاهرا تا دو هفته دیگر، اعتبارات تخصیص داده می‌شود. اگر پیمانکار کار خود را تا دو هفته دیگر آغاز کند، طی دو ماه آینده مرمت کل بنا به اتمام می‌رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
باید برای اینکارها برنامه ریزی باشد
آگهی90
ممنون
آخرین اخبار