ضرغامی:

دولت، نگاه ویژه‌ای به شتابدهی در رسانه‌ها دارد

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: دولت، نگاه ویژه‌ای به شتابدهی در رسانه‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عزت‌الله ضرغامی" عضو شورای انقلاب فرهنگی و رییس اسبق رسانه ملی، در مراسم افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: جای مراکزی مانند مرکز امید در کشور خالی بود تا بتواند در عرصه رسانه یک شتاب را ایجاد کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: این مرکز از جوانانی تشکیل شده که می خواهند زیر پرچم مرکز امید سایر جوانان را هدایت و آموزش دهند و با حمایت مالی  از آنها می خواهند کشور را به سوی پیشرفت سوق دهند و به این پیشرفت روند شتابی دهند، البته یکی از اهداف این مرکز شتابدهی به رسانه ها است که باید این امر را در تمام عرصه ها از آموزش تا هدایت به وجود آورند.

رییس اسبق رسانه ملی افزود: البته دولت نیز در این زمینه نگاه ویژه ای دارد و حتی مرکزی را در نهاد ریاست جمهوری به وجود آورده است و در کنار آن نیز با ایجاد مراکزی مانند مرکز امید بحث شتابدهی به رسانه سرعت خوبی را پیدا کرده اما نکته مهم در این زمینه این است که چون ایجاد این مراکز یک ایده جدید است باید با یک نظریه پردازی دقیق به سراغ آن رفت و برای این کار نیز باید دید کسانی که قصد ایجاد این گونه مراکز را دارند توانایی انجام کار شتابدهی به رسانه ها را در خود می بینند.

وی تصریح کرد: ما باید به جوانان کشور میدان بدهیم و از این جوانان مستعد استفاده نماییم مانند کار که در دوران دفاع مقدس انجام شد و کشور توانست با اتکا به جوانان خود تجهیزات مورد نیاز خود را بسازد. ما باید به تواند های خود بازگردیم.

ضرغامی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: کار فرهنگی کردن آن هم در عرصه رسانه سخت است و لذا باید مبانی آن در ابتدا فراهم شود تا مخاطبین جذب رسانه های کشور شوند که خوشبختانه با تاسیس مراکزی همچون مرکز امید این اتفاق در حال وقوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار