النشره گزارش داد:

تمامی نگاه‌ها به جنگ سرنوشت‌ساز حلب/ نیمی از جنگ سوریه در این شهر است

حلب این روزها صحنه درگیری و جنگ شدید میان شورشیان و نیروهای دولتی سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، غبار جنگ در حلب هنوز فرو ننشسته است و ارتش سوریه و هم پیمانانش به شورشیان اجازه نمی‌دهند محاصره افراد مسلح را بشکنند. گروه‌های مسلح نیز در مقابل برای پیروزی در این جنگ که آن را جنگ مرگ و زندگی می‌دانند جان می‌کَنند. گروه‌های مسلح هر لحظه از عملیات جدیدی در حلب خبر می‌دهند. جیش الفتح طی ساعات گذشته از آغاز عملیات جدیدی خبر داد.

نوفل ضو، تحلیلگر سیاسی و عضو ائتلاف 14 مارس لبنان می‌گوید: اوضاع میدانی در سوریه در واقع جنگ و گریز میان نظام و مخالفان چه در حلب و چه در دیگر مناطق است. توازن قدرت بر روی خاک سوریه اجازه نهایی کردن جنگ را از سوی یکی از طرف‌ها نمی‌دهد.

در مقابل محمد سیف الدین، تحلیلگر امور روسیه می‌گوید: جنگ در حلب در واقع مرکز جنگ در سوریه است. اقدام جیش الفتح درباره باز کردن گذرگاهی نظامی در الراموسه بیشتر از اینکه یک اقدام نظامی باشد یک اقدام رسانه‌ای است چرا که این گذرگاه در هر حال در تیررس ارتش سوریه است.

وی گفت که ارتش سوریه برای عملیات جدیدی در جنوب غرب حلب آماده می‌شود.

نوفل ضو معتقد است که هیچ کسی نمی‌تواند این جنگ را نهایی کند و نظام و مخالفان همچنان مشغول جنگ و گریز خواهند بود.

سیف الدین می‌گوید: روسیه و دولت سوریه تحولات اخیر در خاک سوریه را قبول نخواهند کرد و از طریق تشدید حملات برای مرحله نهایی جنگ آماده می‌شوند. روسیه و سوریه تحولات اخیر را برگ برنده‌ای در دست جیش الفتح و النصره و نمایندگانشان در میز مذاکرات می‌دانند. اگر ارتش سوریه بتواند طی هفته‌های آینده کنترل محله‌های شرقی و شهر حلب را در دست بگیرد نصف راه را برای جنگ ادلب جهت شکست النصره رفته است.

سیف الدین به تحول مهمی که در شهر منبج در حومه حلب رخ داده اشاره کرد و گفت: این شهر حلقه ارتباطی افراد مسلح داعش است. داعشی‌ها از این شهر به ترکیه می‌روند و از آنجا به جبهه‌های دیگر حمله می‌کنند. سقوط منبج به معنای سقوط خط امداد داعش است. همین مسئله نشان می‌دهد که جنگ حلب سرنوشت ساز است و اهمیت زیادی دارد. برای همین اگر نظام جنگ را در حلب نهایی کند بخش اعظمی از جنگ سوریه را طی کرده است چرا که در این صورت به مرحله نهایی جنگ در سوریه نزدیک می‌شود.

روزها و هفته‌های آینده پس از فرو نشستن غبار جنگ و تثبیت جبهه‌ها بر روی خاک سوریه سرنوشت ساز خواهد بود. آیا سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به روسیه و دیدارش با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود بر این جنگ تأثیر خواهد گذاشت؟ تمامی نگاه‌ها در جهان به جنگ سرنوشت ساز حلب دوخته شده است و همین مسئله این جنگ را به یک جنگ بین المللی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار