توجه ویژه به ساماندهی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی

رییس سازمان مدارس غیر دولتی از توجه ویژه به ساماندهی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی خبر داد.

مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیر دولتی در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص تصویب لایحه مدارس غیر دولتی گفت: قبل از طرح این لایحه در صحن علنی، نشستی با حضور نماینده شورای نگهبان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم تا به رفع ایرادات آن بپردازیم .

وی عنوان کرد: براساس توافقات صورت گرفته و اصلاحات انجام شده ، لایحه از طریق کمیسیون رای آورد و به صحن علنی اعلام شد که خوشبختانه با عمده مباحث موافقت شده و فقط در سه ماده دیگر اختلاف نظراتی وجود داشته که در فرصت آتی بررسی می شود.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص اهمیت تصویب لایحه مدارس غیر دولتی بیان کرد: مهم ترین بحثی که نیاز به تقویت دارد در حوزه نظارتی بوده که باید در شورای نظارت مناطق شکل گرفته و جنبه قانونی پیدا کند.

وی افزود: از دیگر موارد مورد توجه در این لایحه مربوط به حوزه حمایتی بوده که باید جایگاه قانونی ویژه ای برای آن تعریف شود و به شکل ماده قانونی در نظر گرفته و تامین منابع برای آن لحاظ شود.

گرد با اشاره به ساماندهی مراکز پیش دبستانی ، اظهار کرد: علاوه بر ساماندهی این مراکز ، آموزشگاه های علمی آزاد و کلیه مراکز آموزش زبان های خارجی که در بازه سنی دانش آموزی فعالیت می کنند، صرفا تحت پوشش آموزش و پرورش قرار داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.