كمبود ١٠ هزار هيات علمى در دانشگاه‌هاى علوم پزشكى

معاون آموزشى وزارت بهداشت يكى از چالش‌هاى آموزش عالى را وضعيت هيات علمى خواند و گفت: در سالهاى اخير اعضاى هيات علمى نسبت به تعداد دانشجويان ثابت بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛لاريجانى معاون آموزشى وزارت بهداشت در نشست معاونان آموزشی دانشگاه هاى علوم پزشكى سراسر كشور كه امروز در كتابخانه مركزى دانشگاه علوم پزشكى ايران برگزار شد، گفت: طى يك نظرسنجى از دانشجويان، عمده چالش هاى آموزش عالى، توسعه و ارتقا زيرساخت‌ها بوده است که دانشگاه‌هاى علوم پرشكى نيز در حوزه هيات علمى، نيروى انسانى، بودجه و تجهيزات دچار كمبودهايى هستند.

لاریجانی عنوان کرد: هرچند تا به امروز نیز نظام آموزش عالی سلامت در کشور با بهره‌مندی از وجود 18 هزار عضو هیات علمی و هزار و 428 فرد با مدرک Ph.D در بستر دانشگاه‌های علوم پزشکی، موفق به تربیت بیش از 180 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی شده است، اما این مهم در میان کشورهای منطقه کم‌نظیر است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماری‌ها، تغییرات هرم جمعیتی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و غیره ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی بیش از پیش محسوس بوده و در همین راستا بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تدوین شده و نقشه راه روشنی را پیش‌روی دانشگاه ها قرار داده است.

وی ادامه داد: برنامه تحول در آموزش پزشکی در قالب 11 بسته تحولی و یک برنامه پایش تدوین شده است که در مجموع 46 محور مختلف را برای تدوین، استقرار و رصد برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی دربر می‌گیرد.

لاریجانی افزود: از ویژگی‌های عمده این بسته‌ها، رصد نظرات بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور در جلسات مختلف است که تدوین نسخه اولیه توسط گروهی از صاحب‌نظران، ارائه در شورای مدیران حوزه معاونت و بررسی بسته‌ها در چهار جلسه، ارائه بسته‌ها در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ارائه بسته‌ها در جمع هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بالینی، هم‌اندیشی اعضای فرهنگستان علوم پزشکی درخصوص بسته‌های تحول و نوآوری آموزش و غیره از جمله مراحل طی شده در تدوین این بسته‌ها به شمار می‌آید.

معاون آموزشی وزیر بهداشت یادآور شد:تحقق اهداف بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مستلزم استمرار همکاری تمامی افراد مسئول از جمله رؤسا، معاونان، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار